Avaleht Hingele VIDEO I Maria Baydar: kuidas teadvustada ja tervendada sisemist perekonda?
VIDEO I Maria Baydar: kuidas teadvustada ja tervendada sisemist perekonda?

VIDEO I Maria Baydar: kuidas teadvustada ja tervendada sisemist perekonda?

Maria Baydar kirjutab oma JES kirjastusega välja antud raamatus “Enesekasutusjuhend”, et meie kõigi sees on naiseliku, meheliku ja lapseliku aspekti avaldumine erinevates olukordades. Kui need aspektid on saanud läbi elu haavata, ei tunne inimene end tervikuna, õnnelikuna ja tõeliselt rahulolevana, vaid kaldub ehk liiga mehelikku, naiselikku või lapselikku aspekti, näiteks mitte võttes vastutust oma unistuste ja eesmärkide eest.

Maria jagab videos võimsat eneseteraapiapraktikat, millega tervendada peaaegu iga haava ja läbielamist ja valukohta.

Maria Baydar. Foto: Marleen Jürgens

Ta nimetab seda peegliharjutuseks – eneseteraapiaks peegli ees. Ta selgitab, et mis praktikat või sisetööd sa ka ei teeks, pead jõudma alati iseendasse tagasi ja võtma end vastu sellisena nagu sa oled, vaatama endale otsa ja olema enda vastu aus. Peegli ees seda just teha saadki.

  • Istud peegli ette, vaatad endale silma ja hakkad rääkima.
  • Raamatus „Enesekasutusjuhend“ on head küsimused, mida endalt küsida.
  • Sul võib tulla üles igasuguseid tundeid – võid hakata nutma, tunda haletsust, võivad meelde tulla mingid mälestused.
  • Oluline on et oled endaga ehe, räägid kõva häälega välja, mitte ainult mõtetes, sest muidu juhib aju sind vanadesse programmidesse tagasi.

Maria lisab, et peegli ees kõva häälega rääkides lahustad oma sisemisi sasipuntraid ja mustreid. Ja mis kõige erilisem – tulevad sellised taipamised, lahendused ja vastused, milleni sa ehk muidu ei jõuaks. See on väga võimas praktika, mis aitab välja tuua su seest sisemised aarded, mis ootavad avastamist.

Peegli ees kõva häälega rääkides lahustad oma sisemisi sasipuntraid ja mustreid.

Foto: Marleen Jürgens

Ta soovitab seda praktikat teha võimalikult tihti, esialgu isegi mitu korda nädalas, et taastada ühendus iseendaga, mis on juba aastaid ehk olnud puudu. Alguses vajab see harjumist, et kaoks ära ebamugavus. Siis tee praktikat, kui sul on elus mure või väljakutse. Ära helista kõigepealt sõbrannale, vaid lahenda see iseendaga ära!

Maria tõi näite – ehk on sul hirm homse päeva ees ja tahaksid seda tunnet enda sees lahustada. Istu peegli ette, vaata endale silma ja hakka rääkima: „Ma tunnen, et kardan.“

Peegli ees ei saa end valetada ja hirm kaob lõpuks ära.