Avaleht Hingele SISEMINE RAHU I Hingamisharjutus, mis aitab luua sisemist rahu
SISEMINE RAHU I Hingamisharjutus, mis aitab luua sisemist rahu

SISEMINE RAHU I Hingamisharjutus, mis aitab luua sisemist rahu

Vahel on päevi, kus tahaks rahulikult ja kiirustamata oma asju teha. Nautides igat hetke ja tundes rõõmu, kui mõni asi juba valmis saab. Kui on tunne, et oleks vaja midagi enda toetuseks teha, et sisemist rahu saada, soovitab Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm hingamisharjutust, mis seda toetab.

Rahuhingamine

Seda harjutust saab kasutada eneseabiks sisemise rahu taastamisel. Kasutades kujutlust koos teadliku hingamisega, viib sind sisemisse harmoonilisse maailma, aidates leida tasakaalu sisemise ja välise maailma vahel. Maailm peegeldab tagasi sinu sisemist seisundit. Taastades endas tasakaalu, hakkab tasakaalustuma ka välismaailmas toimuv.

Tee seda harjutust 5 minutit.

  • Heida pikali mugavasse asendisse. Ava oma keha harjutusele ja sule silmad.
  • Soovi korral võid panna mängima ka oma lõdvestumist toetava lemmikmuusika.
  • Alusta 3-5 sissehingamisega läbi nina. Jätka hingamist ühendatult. Nii, et pause ei ole.
  • Seejärel hinga sügavalt sisse, täites sisse hingates kõhu, siis täites ülespoole diafragma ja rinnapiirkonna. Tasakaalusta teadlikult sissehingamine ja väljahingamine. Hingates ühendatult sama pikalt sisse kui välja. Järgmise väljahingamisega vabasta teadlikult ka kehas olevad pinged.
  • Hoia ühendatud hingamist. Nüüd samal ajal kujuta endale ette rahustavat ja rahulikku kohta. See võib olla koht looduses või paik sinu unistustes. Kujuta seda ette nii detailselt kui saad. Missugune see paik on? Mis seal on, ka värvid, lõhnad, sinu tunne? Naudi seal olemist.
  • Märka, kuidas sa end tunned seal olles. Kui sa oled valmis ja soovid välja tulla, siis viimase hingamisega hinga maailma välja rahulikku energiat. Seejärel tule harjutusest välja.