Avaleht Hingele PSÜHHOLOOGID SOOVITAVAD I Muutuste juhtija ja coach Gustavo Razzetti: Vaim peab olema seal, kus on parasjagu keha
PSÜHHOLOOGID SOOVITAVAD I Muutuste juhtija ja coach Gustavo Razzetti: Vaim peab olema seal, kus on parasjagu keha

PSÜHHOLOOGID SOOVITAVAD I Muutuste juhtija ja coach Gustavo Razzetti: Vaim peab olema seal, kus on parasjagu keha

Kiire elutempo, kuid vabadus teha oma toimetusi on viimase kahe kuuga vahetunud koduse elu ja kuhjunud kohustustega. Psühholoogid soovitavad võtta hetke ja defineerida enda jaoks tasakaalus elukorraldus, isegi selles ootamatus maailmas, millega oleme pidanud üleöö harjuma.

Kui tunned mõnel päeval, et oled võtnud rohkem kohustusi, kui täita jõuad ning haldad erinevaid tegevusi üheaegselt, siis tea, et see on ka paljude teiste inimeste igapäevaelu. Pere, töö ja iseenda eest hoolitsemine üheaegselt viib meid kergesti tasakaalust välja.

Psühholoogid selgitavad, et tasakaalus eluni jõudmiseks peab toimetused hetkeks pausile panema ning seadma prioriteedid ritta. Kuigi tasakaal tähendab iga inimese jaoks midagi erinevat – on see korralik uni, tervislikud toitumisharjumused, piisav liikumine, endaga rahu tegemine või kõik need asjad korraga – siis peamine on seada endale selge siht, mille poole soovid püüelda.

Muutuste juhtija ja coach Gustavo Razzetti ütles ajakirjas Psychology Today, et tasakaal ei ole midagi füüsilist, mida saavutame, see on meeleseisund ja mõistmine, et elu on pidevas liikumises. Tasakaal on vähem selles, kuidas me oma aega planeerime ja rohkem selles, mida me teeme siin ja praegu. “Mis mõtet on võtta puhkus, kui muretsed terve aeg tööl toimuva pärast? Vaim peab olema seal, kus on parasjagu keha,” ütles Razzetti.

Teekond tasakaaluni:

    1. Analüüsi hetkeolukorda ja sea eesmärgid.
    2. Planeeri, kuidas igapäevaselt eesmärkide poole püüelda.
    3. Mõtle, mis hoiab sind tagasi ja eemalda takistused.
    4. Leia keegi, kellele vajadusel toetuda ja ennast avada.
    5. Tee rahulikult esimesed sammud. Protsess võib võtta aega, kuid ära heitu.

Oluline on teha samm haaval väikseid muudatusi, mitte proovida muuta kõike korraga – nii mõistad, mis sinu puhul toimib ja tagasilangused on harvemad tekkima. Lõpuks oled omandanud terve komplekti positiivseid harjumusi elus. Ka Albert Einstein on öelnud „elu on nagu jalgrattasõit, et püsida tasakaalus, pead olema liikumises.“

Tervisliku tasakaalu säilitamine ei ole oluline ainult õnne ja hea enesetunde jaoks, vaid see annab märgatava hoo produktiivsusele ja aitab edasi karjääriredelil. Tasakaalus inimene suudab palju paremini pühendada enda tähelepanu ja energia eesmärkide täitmisele ja liigub edasi mõtestatult.

Tahes tahtmata leiab tänapäevases ühiskonnas suure toe tehnoloogiast, isegi kui tasakaal ei tähenda sinu jaoks esmapilgul nutiseadmeid. Tegelikult töötavad aga tehnoloogiatootjad pidevalt selle nimel, et inimeste elustiil oleks piisavas tasakaalus ning tähtsate toimetuste kõrvalt jääks aega ka iseenda jaoks.

„Tehnika on eelkõige suureks abiks tööülesannete täitmisel ja ümbritsevaga kursis hoidmiseks, kuid mõned seadmed aitavad leida just seda raskesti saavutatavat tasakaalu kõige ümbritseva vahel,“ ütles Huawei koolitusjuht Jekaterina Mishina.

Mida noored ja tegusad inimesed enim vajavad? Midagi, mis hoiab silma peal nende tihedal päevakaval ja kursis maailmaasjadega, samas innustab liikuma ja tuletab meelde ununema kippuvat iseenda eest hoolitsemist. „GT 2e nutikell sai enda nime kõigest sellest inspireerituna – e-täht viitab energiale, elujõule ja uuele mõtteviisile. Kellal on 100 treeningrežiimi, see mõõdab vere hapnikusisaldust, mille madal tase võib põhjustada energiapuudust, väsimust ja peapööritust. Samuti hoiab nutiabiline kontrolli all stressitaseme ja unekvaliteedi,“ ütles Mishina.

Kindlasti aga ei tohiks kõikidel nendel faktoritel lasta enda elu üle kontrolli haarata. Leia igas päevas hetk lõõgastumiseks, kus ükski ebaoluline mõte ja segav faktor sind kätte ei saa. Loe raamatut, mediteeri, mine jooksma või räägi kalli inimesega.

Ja mis veel oluline, psühholoogid ja arstid rõhutavad, et töötunde ei tohiks näpistada uneajast. Üle töötamine ja liigsed mõtted tekitavad stressi ning kahjustavad pikas perspektiivis suhteid ja produktiivust. Söö tervislikult, maga piisavalt, joo vett ja treeni regulaarselt. Positiivse mõtteviisi omaks võtmine ja negatiivsetest mõjutustest eemale hoidmine on vajalik sisemise rahu ja õnnetunde leidmiseks.

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga