PILLET PUUDUTAB! Tagasiside on ettevõtte üks olulisemaid väärtusi
Uus aasta, uued eesmärgid, aga õpime enne, kuidas targemini ennast ja teisi juhtida! Siis me oleme ka ise teinud midagi, mitte lootnud vaid heale õnnele, et õnnestumine meil ja meie ettevõttel on võimalik.
Ivo Remmelg „ Kes on tõeline juht?“ kirjastus Rahva Raamat AS ja Ivo Remmelg 2018.
Juhtimisõpikuid on palju, kuid neist ei ole kasu, kui ei mõista, miks asjad ühel või teisel moel toimivad. Ivo Remmelg on öelnud, et ta töötas läbi hulgaliselt kirjandust, intervjueeris juhte, konsultante, äriingleid, antropolooge, jne., ja jagab meiega seda kogemust.
„Ükski organisatsioon ei toimiks primitiivselt käske ja palka jagades. Või kui toimiks, siis väga väiksena, äärmisel juhul paari tiimiga. Selline firma jääb aga alatiseks ebaefektiivseks väikeettevõtteks.
Meeste- ja naistevahelisi erinevusi on oluline tähele panna, eriti töös inimestega. Mis sest, et moodsad trendid meisse vastupidist sisendavad. Tähtis pole kõigile võrdseid ülesandeid jagada, vaid aidata meestel ja naistel leida see töö, mis neile kõige rohkem meeldib.
Positiivne (aga ka negatiivne) tagasiside on ettevõtte üks olulisemaid väärtusi, mida ei osata tihti ära kasutada. Tagasiside andmist ja vastuvõtmist on võimalik ainult õppida, meie geenides neid oskusi ei ole. Inimene tunneb end ebamugavalt, kui peab teisele silma vaatama ja tema tegusid arvustama. Tagasiside saajal on positiivseid hinnanguid üldjuhul hea kuulda, negatiivsetega on aga oluliselt keerulisem. Negatiivne tagasiside jõuab harva vastuvõtjani, sest tema analüütiline ajuosa tõrgub kriitikat kuuldes töötamast, ta küll kuuleb, kuid ei mõista seda.“
„Tagasisidevestluste kunsti tuleb õpetada kõigile töötajatele, kas või kohustuslikus korras. Seda oskust pole sünnipäraselt kellelgi ja mis veel ohtlikum: me isegi ei tea, et see oskus meil puudub.“
Tekst: psühhoterapeut, nõustaja Pille Teearu