Avaleht Hingele Kui tunned end negatiivselt: sisemise naeratuse hingamispraktika
Kui tunned end negatiivselt: sisemise naeratuse hingamispraktika

Kui tunned end negatiivselt: sisemise naeratuse hingamispraktika

Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm sõnab, et on üldiselt rõõmsameelne ja naeratamine tuleb lihtsalt. “Ma lihtsalt olen oma olemuselt selline. Mitte ainult minu, vaid kõikide inimeste naeratus, siiras lahkus ja hoolivus on tervendavad. Rohkem kipume naeratama teistele, vähem aga iseendale,” ütleb Monika, kes esineb täna ka Vaba Laval toimuval suurseminaril “Kuidas vabaneda depressioonist, hirmust, ärevusest ja häbist!”.

Monika sõnul on endale suunatud naeratusel maagiliselt tervendav toime. Seetõttu jagab ta sisemise naeratuse hingamispraktikat, mis lahustab ära negatiivsuse, aktiveerib kehas ja organites tervenemise, tõstab immuunsüsteemi, rahustab närvisüsteemi, transformeerib negatiivsed tunded enda suhtes, muudab meeleolu heaks ja veel palju muud.

Võid proovida seda harjutust teha ka siis, kui oled liiga tõsiseks muutunud või tunned end kurvana.

Harjutus

  1. Istu kas rätsepaistes põrandal või toolil nii, et jalatallad toetuvad põrandale. Sule silmad ja tunneta ühendust maaga või põrandaga, hoia oma selg sirge, aga lõdevstunud ja las sinu sabakont pöördub allapoole ja pealael asuv kroontšakra tõuseb ülespoole taevasse.
  2. Võid enne harjutusse minekut painutada õrnalt kaela ühelt küljelt teisele, venitades seda või teha õlaringe, enne kui harjutust tegema hakkad. Tee harjutusse sisseminekuks kolm nina kaudu sügavamat sisse- ja väljahingamist.
  3. Naerata õrnalt. Las sinu huuled tunduvad pehmed ja täidlased, kui su suunurgad naeratades üles kerkivad. See naeratus lõdvestab kogu näo ja pea. Kogu harjutuse vältel hinga loomulikult, aga sügavalt ja aeglaselt. Mitte pingutades. Kui sa hoiad naeratust, siis samal ajal lõdvesta keha need piirkonnad, kus on pinge.
  4. Hinga loomulikult, sügavalt ja aeglaselt. Too tähelepanu kulmude silmadele ja vahelisele piirkonnale. Visualiseeri seal olevat sooja energiat ja luba oma teadlikkusel minna sügavamale pea keskmesse nagu see oleks mugav ja mõnus koobas. Kujuta ette naeratavat nägu enda ees, see võib olla sinu enda nägu või sinu kalli inimese nägu. Püüa mitte liialt pingutada, et õige nägu ette kujutada, vaid pigem lase sellel iseenesest enda ette kerkida. Järgmisel korral saad sa valida kellegi teise näo.
  5. Naerata ja kujuta ette rõõmsat energiat. Suuna see naeratuse ja rõõmu energia oma pea keskmesse. Luba seejuures oma otsaesisel lõdvestuda. Luba oma näol ja kehal lõdvestuda. Tunneta sooja ja rõõmsat essentsi, mis tekib sinu naeratusega, valguda üle kogu keha. Kui sulle meledib, siis sa võid kujutada ette, et sinu naeratus on ümbritsetud sooja valgusega. See valgus soojendab sind ja kandub üle kogu keha laiali.
  6. Iga kord kui sa sisse hingad, tunneta kuidas õhk siseneb mitte ainult sinu nina kaudu, vaid ka sinu näo ja silmade kaudu sinu kehasse. Tunneta, kuidas sinu hingamine on puudutatud naeratusest . Luba läbi naeratuse oma hingamisel aina rohkem avarduda.
  7. Kujuta ette naeratusega ja hingamisega, kuidas liigub pehme soe energia üle kogu keha. See lõdvestab ja tervendab lihaseid, liigeseid ja oragneid. Võta aega ja saada naeratusest tekkivat sooja energiat koos hingamisega kõikidele oragnitele.
  8. Kui sa oled natuke aega hingates ühendunud ja naeratanud oma organitele ja lihastele, märka mida oma kehas tunned. Võibolla tunned rohkem energiat, rahulolu, soojust. Luba koos hingamisega naeratusel triivida sinna, kuhu ta tahab või suuna sinna, kus sa kehas tunned ebamgavust.
  9. Jätka hingates naeratuse kuldse ja sooja essentsi ettekujutamist. Too oma tähelepanu tagasi igasse kohta, mis kutsub ja las energia kandub sinna ja üle kogu keha.
  10. Kui sa oled valmis selle harjutuse lõpetama, ankurda rahu tunne ja rahulolu oma kehasse panes käed oma südame kohale. Tee mõned sügavad sisse- ja väljahingamised ja lõdvestu. Lihtsalt ole. Ilma midagi visualiseerimata, mõtlemata, tegemata.
  11. Kui sa veel tunned kusagil oma kehas stressi, tee mõned sügavad ja pikad sissehingamised ja tule tagasi praktika juurde. Õrnalt ja hoolivalt too oma teadlikkus tagasi oma hingamise, keha ja naeratuse juurde. Võta see naeratav energia endaga kaasa kogu päevaks. Märka oma sisemist teadlikkust ja rahusta end naeratuse energiaga kui tunned stressi või ebamugavust või kui kimbutavad tervsisehädad. Luba sellel energial voolata kogu päeva.