1. Avaleht
  2. Hingele
  3. KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas õigesti turundust teha?
KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas õigesti turundust teha?

KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas õigesti turundust teha?

GoodNewsi IT-spetsialist Kristi Zirk jagab oma lugemissoovitusi Lugemine on lahe kogukonnas. Tema 22. raamatusoovitus on Äripäeva kirjastuse raamat „Turunduse lõpp“, mille autor on Carlos Gil. Autor kirjutab oma raamatus, et turundus on surnud. Seda vähemalt kujul, mida siiani teadsime. Kuigi tegu pole enam ülearu värske uudisega, on see ometigi paljudest turundajatest vaikselt mööda libisenud. Enamus kasutab ju sotsiaalmeediat jätkuvalt selleks, et teha samu vanu vigu – pigem rääkida kui kuulata, reklaamida kui õpetada, koguda jälgijaid selmet kogemusi ja kogukondi luua.

HEA TEADA:

  • Ükskõik mida me oma elus – nii era- kui ka tööelus – teeme, kõige tähtsam on inimlikkus.
  • Inimestena tunneme vajadust olla tunnustatud, vajalikud ja armastatud.
  • Inimesed ei osta logodelt, nad ostavad inimestelt. Inimesed usaldavad inimesi.
  • Facebooki loomulik haare on 1 protsent või veelgi vähem.
  • Sotsiaalmeedia sisu eluiga on keskmiselt mõnest sekundist mõne minutini. Kui sinu postitus kohe kedagi ei kaasa, oleksid selle niisama hästi võinud tegemata jätta.
  • Sisu on kuninganna ja kogukond on kuningas ning kuningriigi loomiseks peavad need kaks koos töötama.
  • Ükski võimalik klient ei hooli kübetki sinu viimasest müügist, kuid talle on väga tähtis, millise tunde sa temas tekitad.
  • Ära vihka Facebooki, vaid saa paremaks turundajaks
  • Ükskõik kas sa oled isiklik tootemark, videolooja või ettevõte, loo oma tegevusest lühikesed ja pilkupüüdvad videoõpetused, et meelitada kasutajaid paigale jääma ja jälgima.
  • Sotsiaalmeedia teksti kirjutamise saladus on käsitleda seda sisutiheda reklaamtekstina: avalda põhisisu kohe esimeses lauses.
  • Kommenteeri vanu postitusi, et Facebooki algoritm neid uueks peaks.
  • Kui keegi sinu lehel midagi kommenteerib, ilmub ta sõprade ajajoonele teave, et ta kommenteeris.
  • Võta uudisvoo ruumist maksimum – Kui sa oma järgmise Facebooki-postituse tarvis videot lood, tee see samamoodi püstpaigutusega nagu Instagramis nähtu.
  • Suurepärase sisu ja oma vaatajaskonna loomine nõuab kannatlikkust ja visadust.
  • Iga kord, kui sa kirjutad sotsiaalmeediasse postitust, tee see lühike. Ühe-kahelauselised tekstid või lühikesed säutsud töötavad enamasti paremini, sest inimeste tähelepanuaken on kitsas.
  • Kui sa tahad saada palju kommentaare, hakka oma kogukonnale esitama avatud küsimusi.
  • Loobu pildipanga fotost ja asenda see kasutajate reaalelu hetkedega.
  • Tähelepanu on tarbekaup. Turustatavus on strateegia. Meeldivus on mõõt.
  • Mõnikord pead sa minema teises suunas kui ülejäänud ja vahel pead riskima, proovides midagi uut.
  • Kas tead, mis on sotsiaalmeedias laia leviku saavutamise saladus? See on võimalikult palju suhtlemist ja vaatamisi paari esimese postitamisjärgse tunni vältel.
  • Pea meeles, kui sina ise ei suhtle oma klientidega, teeb seda keegi teine.
  • Mõjuisiku turundus on turunduse laisk ja mõjutu vorm, mis toob tootemargile vähe kasu – või üldse mitte.
  • Iga tootemark on võimeline tegema seda, mida teevad mõjuisikud.
  • Töötajad mõjutavad seda, mida kliendid tootemargist sotsiaalmeedias räägivad.
  • Turundus on jutuvestmise tulemus ja sotsiaalmeedia selle värav.
  • Jutuvestmise oskus koos inimese näo ja häälega on ettevõttele väärtuslikum kui arvutis kujundatud reklaam.
  • Sa oled ainult nii hea, kui hea on sinu viimane postitus.
  • Sotsiaalmeedias edu saavutamisel on kolm tugisammast: OLE ASJAKOHANE, OLE INIMENE, SUHTLE.
  • Hoia veebiliiklus Facebookis ja ära püüa kasutajaid suunata oma veebilehele või YouTube’i. Kui sa postitad sisus linke veebilehtedele, on suur tõenäosus, et algoritm liigitab selle sisu ebaoluliseks.
  • Kasuta Facebook Live’i, et oma ettevõtte kontolt iganädalasi ülekandeid teha, või tee sellel toodete esitlusi. Facebook Live’i kasutamisel saadab Facebook teate kõigile sinu jälgijatele kohe, kui sa ülekannet alustad.
  • Inimestena tahame alati tunda, et me oleme vajalikud, hinnatud ja teistega ühenduses. See pole kaugeltki turundus, see on psühholoogia.
  • Kui ärile annab elu rahavoog, siis sotsiaalmeedias suhtlemine on selle hapnik.
Head Uudised GoodNews