1. Avaleht
  2. Hingele
  3. KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas ehitada tulevikku?
KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas ehitada tulevikku?

KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas ehitada tulevikku?

GoodNewsi IT-spetsialist Kristi Zirk jagab oma lugemissoovitusi Lugemine on lahe kogukonnas. Tema 25. raamatusoovitus on Äripäeva kirjastuselt raamat „Nullist üheni“, mille on kirjutanud Peter Thiel.

Ka meie ajal leidub ikka veel kaardistamata alasid ja avastamata leiutisi. Kui teha seda, mida keegi teine juba oskab, liigub maailm alates ühest punktini n. Kui aga teha midagi uut, siis liigume nullist üheni. Homse päeva kangelased ei saavuta edu armutu turukonkurentsi võitmise abil. Nad ei konkureeri üldse, sest loovad midagi unikaalset.

TÄHELEPANEKUID RAAMATUST:

  • Parimad teerajad on uued ja järele proovimata.
  • Vertikaalne ehk intensiivne areng tähendab uute asjade tegemist – nullist alustamist ja ühega lõpetamist.
  • Kõige vastuvoolulisem ei ole mitte massidele vastandumine, vaid oma peaga mõtlemine.
  • Konkurentsitihedal turul on kõik ettevõtted ühesugused ja müüvad samu homogeenseid tooteid.
  • Äris tähendab tasakaal seisakut ja seisak omakorda surma.
  • Kui sa ei saa oma rivaali üle trumbata, võib liitumine olla parem mõte.
  • Ettevõtte tänane väärtus on tema tulevikus teenitavate tulude summa.
  • Hea rusikareegel ütleb, et patenditud tehnoloogia peab mingis olulises aspektis olema oma lähimast alternatiivist vähemalt 10 korda parem, sest vaid siis on võimalik saavutada tõeline monopolieelis.
  • Iga idufirma on alguses väike. Iga monopol domineerib suurt osa oma turust. Seetõttu peaks iga idufirma alustama väga väikse turuga.
  • Kui olete omale loonud nišituru ja valitsete seda, peaksite tasapisi laienema pisut avaramatele, oma turuga seotud turgudele.
  • Optimistid võtavad tuleviku rõõmuga vastu, pessimistid kardavad seda.
  • IGA VIIMANE KUI ÜKS TÄNASTEST kõige kuulsamatest ja tuttavamatest ideedest oli kunagi tundmatu ja aimamatu.
  • Asjade väärtuse määrab turg.
  • Juhul kui oleks võimalik avastada midagi uut, siis kas ei oleks mõni maailma nutikam ja loovam talent pidanud seda juba üles leidma? Selline kahtluseuss võib inimesi ümber veenda ja nad isegi ei hakka saladusi otsima maailmas, mis näib liiga suur selleks, et ühel inimesel oleks võimalik midagi uut anda.
  • Kui mõtlete, et mingi raske asi on võimatu, ei hakka te kunagi isegi selle saavutamise poole püüdlema. Usk saladustesse on tõhus tõde.
  • Parim koht, kust saladusi otsida, on ilmne: otsida tuleb sealt, kust keegi teine ei otsi.
  • Suurepärane ettevõte on maailma muutmise vandenõu.
  • Reeglina peaksid kõik need, keda te ettevõtte tegevusse kaasate, olema selle töösse kaasatud täisajaga.
  • Niinimetatud ettevõttekultuur ei eksisteeri ettevõttest eraldi – ühelgi ettevõttel ei ole kultuuri, iga ettevõte on ise kultuur.
  • Kuna aeg on teie kõige väärtuslikum vara, on veider raisata seda töötamiseks koos inimestega, kes ei näe endal mitte mingisugust pikaajalist ühist tulevikku.
  • Andekatel inimestel ei ole vaja teie heaks töötada, neil on piisavalt valikuvõimalusi.
  • Ettevõtte sees peaks iga inimene selgelt eristuma oma töö kaudu.
  • Kui te olete mõelnud välja midagi uut, ent te ei ole leiutanud tõhusat viisi selle müümiseks, teete kehva äri, ükskõik kui hea teie toode ka ei oleks.
  • Mida kõrgem on teie toote hind, seda rohkem peate selle müümiseks kulutama – ja seda mõttekam on seda kulutust teha.
  • Toode on viiruslik juhul, kui selle põhifunktsioon innustab kasutajaid ka oma sõpru toote kasutajaks kutsuma.
  • Järgmistel aastakümnetel on kõige väärtuslikumad ettevõtted need, mille asutajad püüavad inimeste mõjujõudu suurendada, mitte neid välja vahetada.
  • Juhul kui miski on n-ö ühiskondlikult hea, siis kas see on ühiskonna jaoks tõesti hea või ühiskond lihtsalt peab seda heaks?

„Pealiskaudsed inimesed usuvad õnne, asjaoludesse … Tugevad inimesed usuvad põhjusesse ja tagajärge.“ – Ralph Waldo Emerson

Head Uudised GoodNews