Avaleht Inspireeriv KOGEMUSLUGU I Triin Sooäär katsetas loodusterapeut Mai-Liis Kivistiku näojoogat
KOGEMUSLUGU I Triin Sooäär katsetas loodusterapeut Mai-Liis Kivistiku näojoogat

KOGEMUSLUGU I Triin Sooäär katsetas loodusterapeut Mai-Liis Kivistiku näojoogat

Suure osa naiste jaoks on igipõline küsimus, kuidas olla näost kortsuvaba ja värske. Selleks võib kasutada nii jääkülma allikavett, mudas sujuvalt kümblemist või hoopiski modernseid ilumaailma mitmeotstarbelisi tooteid. Samal ajal, kui keha ja vaimu tasukaalu saavutamiseks on teinud jooga oma võidukäigu, jääb tihti tähelepanuta meie üks suurimaid esmamulje loojaid inimesega kohtudes – nägu. Ometi edastame selle kaudu oma emotsioone ja nii mõnelgi inimesel võib näost ära näha hommikuse külma duši.

Samal ajal, kui keha ja vaimu tasukaalu saavutamiseks on teinud jooga oma võidukäigu, jääb tihti tähelepanuta meie üks suurimaid esmamulje loojaid inimesega kohtudes – nägu.

Triin Sooäär. Foto: Maris Praats

Heade uudiste portaali tiimiliikme Triin Sooääre jaoks oli kuni kohtumiseni loodusterapeut Mai-Liis Kivistikuga näojooga täiesti uudne asi. „Esimeste mõtetena käis loomulikult peast läbi see, et hommikut võin ju naeratades alustada, aga mis edasi. Tuleb välja, et selles valdkonnas on tegemist hoopiski väga elementaarsete harjutustega, mis võiks olla sama regulaarne kui hambapesu, sest lisaks kortsukeste ennetamisele pakub see võimalust treenida oma näolihaseid. Ainus, mis meiega kogu elu kaasas käib, on ju ometigi meie keha tervikuna. Liikuva eluviisi tõttu, eriti asukohtade osas, olid näojooga videoõpetused suureks kergenduseks, sest sel viisil oli võimalus asuda katsetama igal võimalusel,“ sõnab ta.

Triin Sooäär. Foto: Maris Praats

Triin valis välja kolm erinevat videot, mis hetkelises eluetapis tundusid vajalikud, ent piisavalt huvitavad, et tekitada endale sellest harjumus. „Üks mu vanaemadest ütles kunagi lapsena, kui kasutasin tihti sõna „vihkama“, et nii noor inimene ei tohiks veel küll midagi vihata või kuri olla. Siis tuleks ju ometi vältida kurjusekortsu oma näos igal võimalikul viisil, et siin maailmas negatiivsuse märke vähem oleks. Lisaks oli varasalves harjutus kaelale ja lõuale, mis eriti arvutitööd tehes igapäevaselt on lausa nagu kingitus. Ega kaks ei saa jääda ilma kolmandata, seega kogu näole suunatud treening leidis samuti oma koha nimekirjas,“ lausub ta.

Kõige esimesed katsetused tegi Triin maakodus, kus pani arvutist YouTube kanalist õpetused tööle ja saigi Mai-Liisi instruktsioonidega proovimist alustada. „Mõistsin peale esimese kurjusekortsu seeria tegemist, et oleksin võinud alustada ehk kogu näo treeningut esimesena, et veidi sooja teha, aga samas oli eraldiseisvalt samuti hea seda teha. Suurimaid plusse videokoolituse puhul oli see, et esimest korda tehes, oli seda tagasi kerimist suhteliselt palju, eriti, kui peas jooksid võidu küsimused, kas nüüd sai ikka õigesse kohta kõik asetatud. Peale mitmete seeriate tegemist kõigi kolme videoga tundsin, et kuidagi teistmoodi treeningu tunne oli – mitte üleüldine rammestus, aga nägu oleks justkui omamoodi fitnessi harrastanud. Kuigi vahepeal otsustas väike Sirnask (kass) tulla samuti näojoogat proovima, siis ega ta neid harjutusi jälgides ei kohkunud, hakkas hoopis nurruma. Huvitav täheldus oli, et peale esimest katsetamist oli laupäevasele tavapärasele kulgemisele hoopiski käinud teine äratus, vaim oli virgem ja pea selgem,“ jätkab ta.

Foto: Maris Praats

Teised katsetused tegi Triin järgmise päeva lõunatundidel peale ööd rabas – hommikusest padjanäost tundus mõistlik lisaks virgastavale suplusele kuidagi vabaneda. „Kuigi me klassikalisi „enne ja pärast“ pilte ei teinud, toimus taas kuidagi teistmoodi energia tekkimine. Istusin laudteele, seadme asetasin enda ette ja asusin aga treenima. Tõsi, teisel korral tehes tuli kõik juba palju filigraansemalt välja, isegi tagasi ei pidanud kerima. Hea oli järgida videost tulenevaid selgitusi, et tagada õigete liigutuste tegemine. Märkasin, et looduses näojoogatamine pani meeli rohkem rändama – küll kuulama linde, kohinat tuuleiilides ja päikese paitust näole. Omamoodi huvitav, et iseenda venitamine tundub niivõrd tavaline tänu shindo tundidele, aga näojoogani jõudsin alles nüüd, kuigi tegelikult on ju needki meile olulised täisväärtuslikuks eluks,“ räägib ta.

Triin Sooäär. Foto: Maris Praats

Triin proovis näojoogat teha ka autos. Kruusateedel tegi see küll batuuti meenutavaid lükkeid, ent juba asfaldile jõudes oli noore naise sõnul maandav selles kiirtee hoos korra aeg maha võtta ja kõrvalistujana sai endale lubada katsetuse proovida seeriaid ilma videota teha. „Huvitav, et kahel korral varasemalt põhjalikult tehes, sain siis seeriad tehtud juba iseseisvalt. Kuidagi teistmoodi põnev tundus ühes kiireimas kohas proovida rahuneda ning kanda hoolt, et kõik harjutused saaksid õigesti katsetatud. Usun, et näojooga ei ole lihtsalt üks peatükk joogatamise teekonnal, mis aitab kõigele lisaks hoida naha säravana, vaid see kingib meile aega iseendaga. Videoõpetused on töövahendid, mida saab kohandada sobivalt enda isiklikku päevakavasse, kuid ometi need minutid meie päevast aitavad suures plaanis väga palju kaasa kasvõi selgemale mõtlemisele. Kuigi kolmanda päeva hommikul jäi see protseduur vahele, siis tunnen, et midagi on nagu puudu. Seega valmistun seda aega võtma õhtul ja võimalusel värskes õhus. Kuigi alustasin hetkel vaid kolme harjutusega, et saaks tekkida rutiin, siis nüüd juba hakkab tekkima tunne, kuidas tahaks aina enam teisigi näolihaseid treenida – huvitav tunne, arvestades, et tavaliselt tekib selline hasart jõusaalis,“ lisab ta.

PROOVI KODUS JÄRGI! 

Näojooga harjutus kurjusekortsu leevendamiseks!

Kuidas rullida oma nägu ja mis on näorullik?

Näojooga harjutus kogu näole!