Avaleht Inspireeriv Just sellest võivad oleneda su tulemused elus: kas sina mõtled suurelt või väikselt?
Just sellest võivad oleneda su tulemused elus: kas sina mõtled suurelt või väikselt?

Just sellest võivad oleneda su tulemused elus: kas sina mõtled suurelt või väikselt?

Mindset coach Karmo Kivi, kes korraldab kursust “Suurelt mõtlemise maagia”, selgitab, et mõelda suurelt või mõelda väikselt, nõuab sama palju aega ja pingutamist, aga tulemused elus on täiesti erinevad. Ta rõhutab, et see, kui suurelt me mõtleme, määrab selle, kui suured on meie saavutused.

See, kui suurelt me mõtleme, määrab selle, kui suured on meie saavutused.

Inimeste suurim nõrkus on enda alahindamine

Kivi toob välja, et inimeste suurimaks nõrkuseks on tavaliselt enda alahindamine. Ta toob näiteks, et tahad alustada oma ettevõtet ja mõtled, et ei saa sellega hakkama, ei ole äriharidust, ei ole tutvusi, ei ole raha.

Inimeste suurimaks nõrkuseks on tavaliselt enda alahindamine.

“Millal sina viimati unistasid ja millest? Kohe tõeliselt suurelt, nii, et fantaasia lendas,” soovitab Kivi mõelda ja lisab, et paljud ei teegi seda kunagi. Hinnanguliselt 97% inimestes ei ela elu, mida nad tõeliselt sooviksid. Gallupi 2021. aasta andmetel on vaid 20% Eesti inimestest oma tööle pühendunud ehk naudivad seda, mida teevad. Ülejäänud teevad seda palga pärast.

Kivi sõnab, et elu ei ole ära elamiseks, elu on nautimiseks ja loomiseks! Ta paneb südamele, et sinu sees on rohkem võimeid kui sa eales suudad ära kasutada. Rakenda sulle antud võimeid ja aastate jooksul kogutud teadmisi, et ellu viia eesmärke, millest unistad.

Sinu sees on rohkem võimeid kui sa eales suudad ära kasutada.

Test, kas oled suurelt või väikselt mõtleja:

  • Tulevik – Väikselt mõtleja näeb seda piiratud võimalustega, suurelt mõtleja paljutõotavana.
  • Töö – väikselt mõtleja otsib võimalusi vähem teha, suurelt mõtleja otsib võimalusi enam teha, sh teisi aidata.
  • Eesmärgid – väikselt mõtleja seab pigem väikeseid jõukohaseid eesmärke, suurelt mõtleja paneb endale pingutavamad eesmärgid.
  • Kulud-tulud – väikselt mõtleja nuputab välja mooduseid, kuidas nihverdada kuludokumentidega, et suurendada sissetulekuid ja usub kärbetesse. Suurelt mõtleja otsib võimalusi. müükide suurendamiseks, et käibed ja kasumid kasvaksid ehk vaatab alati arenemise võimalusi.
  • Konkurents – väikselt mõtleja võistleb oma kaalukategooria ettevõtetega, suurelt mõtleja ainult parimatega kui üldse, sest eesmärk on luua midagi erilist.