Avaleht Hingele HINGAMISHARJUTUS, mis rahustab närve ning vabastab stressist
HINGAMISHARJUTUS, mis rahustab närve ning vabastab stressist

HINGAMISHARJUTUS, mis rahustab närve ning vabastab stressist

“Kui oled avatud oma olemises, siis ootamatud muudatused rivist välja ei löö. Kui aga oled harjunud liigselt reeglite ja ajagraafikute järgi elama ja ei ole uuele nii avatud, võivad ootamatused luua stressi, ärritada ja närviliseks teha,” ütleb Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm. Kui nii, siis võib abiks olla see hingamisharjutus.

Hingamisharjutus

See harjutus aitab sul rahustada närve, ärrituvust ja vabaneda stressist.

  • Istu rätsepaistes või lama mugavas asendis selili. Kui istud, siis aseta käed põlvedele, peopesad vaatavad allapoole. Suu õrnalt kinni. Lõug on all.
  • Saa teadlikuks oma hingamisest. Tee mõned loomulikud sisse-välja hingamised ja lõdvesta keha. Hinga nüüd aeglaselt sisse nina kaudu lugedes 3-5-ni.
  • Pane huuled torusse ja hinga aeglaselt ja kaks korda pikemalt välja kui sisse hingasid, ilma jõudu kasutamata.
  • Jätka samal viisil hingamist, suunates sissehingamise kõhtu ja täites selle õhuga.Tee seda harjutust nii kaua, kui sa soovid või rahunenud oled. Kui harjutuse lõpetad, siis raputa käsi ja jalgu, et äratada oma keha üles.