Miks on vaja oma lugu? Vajadus oma loo järele sarnaneb vajadusega hoolitseda oma välimuse eest
Raul Rebase raamat „Hirmust eduni. Meediasuhtluse 8 reeglit“, on sõnum neile inimestele, kellel on vaja kas töö või sisemise vajaduse sunnil rääkida suurema arvu inimestega kui oma lähem ring. Raamatus on kokku võetud 8 reegliga, kuidas kujundada oma esinemiste ideoloogiat (oma lugu), kuidas koostada sõnumeid ning kuidas valmistuda esinemisteks kuni riietuseni välja.
Miks on vaja oma lugu?
Rebane toob raamatus välja, et põhimõtteliselt sarnaneb vajadus oma loo järele vajadusega hoolitseda oma välimuse eest. „Igaühel on nii riietuses kui ka värvide valikus oma stiil, aeg-ajalt muudetakse soengut, aga alati heidetakse enne kodust väljumist pilk peeglisse, et kõik oleks korras. Kui elaksid maailmas üksi, siis seda kõike vaja poleks.“
9 head mõtet raamatust „Hirmust eduni. Meediasuhtluse 8 reeglit“:
- Teised inimesed mõjutavad meie saatust. Seda mõju kontrollid sa ise või kontrollivad seda teised.
- Toimetuse valik on hädavajalik, sest kogu maailma kõiksust pole võimalik kajastada.
- Kes on otsustanud tuua oma seisukohad avalikkuse ette, peab alati arvestama, et läheb võitlusesse.
- Oma tõde (ideoloogia, põhimõte, suur idee) peab olema kõigil: isikul, riigil, erakonnal, perekonnal või röövlijõugul.
- Oma lugu ongi sinu maailmavaade (ideoloogia), mida sa esitad sihtrühmale meedia abil.
- Kui sul on midagi öelda, tuleb välja mõelda sõnumid. Sõnumite loomine on märksa kergem kui leiutada tõde.
- Enda ülehindamine on eetris kohe näha. Ent ka alahindamine pole tundmatu, pigem esineb seda rohkemgi.
- Avalikkuse ees on raske teeselda inimest, kes sa ei ole. Oma lugu peab seetõttu olema täielikult seotud sinu enda, sinu isiksuse, annete ja omadustega – ehk olemagi sina.
- Endale formaadi koostamine on paras mõtlemisülesanne, sest sunnib oma plusse ja miinuseid võimalikult ausalt läbi mõtlema. Kui oled sõlminud endaga kokkuleppe, siis aitab see kõvasti, sest formaadi märksõna ei ole ainult käitumisreegel, vaid ka eesmärk.