1. Avaleht
  2. Inspireeriv
  3. KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas luua mõjuv platvorm sotsiaalmeediakanalites?
KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas luua mõjuv platvorm sotsiaalmeediakanalites?

KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas luua mõjuv platvorm sotsiaalmeediakanalites?

GoodNewsi IT-spetsialist Kristi Zirk jagab oma lugemissoovitusi Lugemine on lahe kogukonnas. Tema 15. raamatusoovitus on Äripäeva kirjastuse raamat „Sotsiaalmeedia kunst“, mille autorid on Guy Kawasaki ja Peg Fitzpatrick.

Sotsiaalmeedia kunst

Raamatus on üle 100 praktilise nõuande, nipi ja põhimõtte ning käivad välja strateegia, mille abil saab luua sihipärase, põhjaliku ja mõjuva platvormi kõige populaarsemates sotsiaalmeediakanalites.

HÄID NÕUANDEID RAAMATUST:

  • Inimesed ei analüüsi profiile. Nad vaatavad profiili paar sekundit ja langetavad otsuse. Sinu profiil peaks jätma mulje, et sa oled meeldiv, usaldusväärne ja kompetentne.
  • Loo mantra. Enamik sotsiaalmeedia platvorme lasevad kasutajal oma profiilile kirja panna ka hüüdlause. Võta kahe kuni nelja sõnaga kokku, mis on sinu või su organisatsiooni eesmärk.
  • Mõtle postituse jagatavusele. Suurim kompliment on see, kui inimesed sinu postitust edasi jagavad, sest jagades seda, mida sina oled kirjutanud, riskivad nad ka enda mainega. Sotsiaalmeedia kunsti ja teaduse võtmeküsimus on järgmine: Kas inimesed jagaksid mu postitust edasi?
  • Jaga seda, mis on juba populaarne. Ära karda jagada midagi, mida „kõik“ on juba näinud, sest tegelikult on inimesi miljardeid ja lugusid miljoneid.
  • Kasuta ära klientide loodud sisu. Jaga pilte, mida teised on teinud sinu kaupadest või teenustest.
  • Ole väärtuslik. Hea kraami saab jagada neljaks kategooriaks: informatsioon, analüüs, õpetus ja meelelahutus.
  • Ole Mensch. Anna teistele ilma igasuguse tagamõtteta. Kui sa jagad puhtalt aitamisrõõmust, siis sa veel üllatud, kui palju headust sa vastu saad.
  • Arvesta kõikide potentsiaalsete lugejatega. Kommentaarile antud vastust näevad kõik, kes seda loevad, mitte ainult esialgne kommenteerija.
  • Jää positiivseks. Kuna su vastust näevad kõik, siis jää positiivseks ja meeldivaks, ükskõik kui labane, rüvetav või provotseeriv algne kommentaar ka poleks.
  • Kirjuta külalispostitusi. Külalispostitused võivad tuua uusi lugejaid uutest sihtrühmadest. Külalispostituste kirjutamine on hea mõte, kui sul pole aega oma ajaveebiga tegeleda.
  • Kohtu inimesega päriselus. Sotsiaalmeedia aitab luua, edendada ja hoida suhteid inimestega üle terve maailma. Ent inimestega näost näkku kohtumine võib neid suhteid veelgi tugevdada.
  • Jaga head kraami. Selleks, et saada jälgijaid juurde, peab tegema tööd, ning 90 protsenti sellest tööst on hea kraami jagamine.
  • Proovi uusi platvorme. Kui ilmub mõni uus platvorm, hakka seda kohe kasutama. Kui platvorm on veel värske, on palju lihtsam jälgijaid endale võita, sest jälgimist väärt inimesi on vähem ja infomüra on samuti palju vähem.
  • Enamik organisatsioone ei kasuta sotsiaalmeediat oma ürituste nähtavuse ja väärtuse suurendamiseks.
  • Vali lühike ja aegumatu teemaviide.
  • Palu kõigil teemaviidet kasutada. Õige teemaviite teadmisest ei piisa. Sa pead paluma inimestel seda ka kasutada.
  • Näita üritusest otseülekannet. Mõtle, kui palju sa kulutad raha ürituse korraldamise peale. Miks sa ei peaks sellest siis otsepilti näitama?
  • Anna reaalajas ülevaade. Kui sa otseülekannet ei tee, siis lase oma sotsiaalmeediaga tegeleval inimesel anda üritusest detailne tekstipõhine ülevaade.
  • Loo koht pildistamiseks. Plakatit nähes mõeldakse, et see on hea võimalus 15 kuulsuseminutiks ning külastajad poseerivad selle ees nagu Hollywoodi filmitähed. Umbes 100 protsenti sellistest fotodest jõuavad sotsiaalmeediasse ning loodetavasti koos sinu ürituse teemaviitega.
  • Külva maailm üle. Kui pildid ja videod on olemas, jaga neid kõikidel platvormidel.
  • Ära ütle inimestele, mida jagada. Tänitamine selle üle, mida jagada ja mida mitte, ei ole pelgalt märk rumalusest, see on karjuv rumaluse eksponeerimine.
  • Ära kuuluta seda, kui lõpetad kellegi jälgimise. Mitte kedagi ei huvita, et sa lõpetasid kellegi jälgimise.
  • Ära vannu.
  • Ära nimeta end guruks ega eksperdiks. Kui sa tõesti oled guru või ekspert, teavad inimesed seda niigi. Kui ei ole, siis ei usu sind keegi.

TSITAATIDE NOPPEID:

  • „Kui su ainus sõna palvetades oleks „aitäh“, siis sellest piisaks.“ – Meister Eckhart
  • „Tee, mida suudad, siin, kus sa oled, sellega, mis sul on.“ – Theodore Roosevelt
  • „Kõik maailma hädad tulevad sellest, et rumalad ja fanaatikud on alati nii enesekindlad ja targad on täis ebakindlust.“ – Bertrand Russell
  • „Aeg, mille raiskamist sa naudid, ei ole raisatud aeg.“ – Marthe Troly-Curtin
Head Uudised GoodNews