1. Avaleht
  2. GoodNews TV
  3. INSPIREERIVAD INIMESED INSPIREERIVAD I Olesija Saue: väikestel sammudel on maagiline jõud
INSPIREERIVAD INIMESED INSPIREERIVAD I Olesija Saue: väikestel sammudel on maagiline jõud

INSPIREERIVAD INIMESED INSPIREERIVAD I Olesija Saue: väikestel sammudel on maagiline jõud

Persoonibrändingu ekspert, juhtimiscoach ning raamatu „Bränd Nimega Sina“ kaasautor Olesija Saue kirjutab raamatus „Bränd Nimega Sina“, et persoonibrändi loomine on eelkõige iseenda parima võimaliku versiooni loomine. See on pidev eneseareng, mis algab iseenda mõistmisest. Eduka persoonibrändi loomine eeldab Olesija sõnul, et sa saad aru, mida sa tegelikult tahad teha, kes sa tegelikult tahad olla, millest sa päriselt unistad ja kuhu sa tahad välja jõuda. Ainult siis, kui oled tugeva vundamendi loonud, saab rääkida võrrandi teisest olulisest osast – pakendamisest ja turundamisest.

Eduka persoonibrändi loomine eeldab, et sa saad aru, mida sa tegelikult tahad teha, kes sa tegelikult tahad olla, millest sa päriselt unistad ja kuhu sa tahad välja jõuda.

„Pakend moodustab vaid kaduvväikese osa võrreldes kõige sellega, mis jääb vee alla. Eduka persoonibrändingu puhul peaks keskenduma eelkõige vee all olevale osale. Oma persoonibrändi kujundamisel pead sa lisaks eesmärgi leidmisele tegema põhjaliku eneseanalüüsi ja kaardistama oma tugevused ja nõrkused, huvid, teadmised ja oskused. Samuti pead mõtlema selgeks, kes sa soovid olla – mis on sinu kirg, stiil ja elustiil,“ selgitab ta.

Oma persoonibrändi kujundamisel pead sa lisaks eesmärgi leidmisele tegema põhjaliku eneseanalüüsi ja kaardistama oma tugevused ja nõrkused, huvid, teadmised ja oskused.

Olesija Saue. Foto: Karen Härms

Fantastilised asjad, millest oleme unistanud, ei juhtu kunagi mugavustsoonis

Sinu parimaks motivatsiooniks võiks Olesija sõnul olla teadmine, et kõik need fantastilised asjad, millest me oleme alati unistanud ja mida oleme alati teha, näha, kogeda tahtnud, ei juhtu kunagi mugavustsoonis. Need juhtuvad alati siis kui me usaldame ja astume selle esimese ja kõige hirmutavama sammu. Ta tõdeb, et hea uudis on see, et kõik, mis sealt edasi juhtub, on juba palju lihtsam. Aga just see esimene ja kõige pisem samm on see, mis saab määravaks. Tuleb alustada ja oma hirm asendada julgusega.

Olesija Saue. Foto: Karen Härms

Alusta väikestest sammudest

„Nii nagu väikesed lapsed õpivad kõndima – üks väike samm korraga. Ja siis veel üks… Ja enne, kui sa seda tähele paned, oledki sa oma mugavustsoonist väljas ja teed asju, millest veel hiljuti isegi unistada ei julgenud. Kas sa saavutad oma eesmärgid? Absoluutselt! Aga mis on kõige tähtsam – sa naudid ka kogu protsessi, sa naudid õppimist ja eneseleidmist. Nii on ka persoonibrändi loomisega. Ära unista, et sa ärkad homme hommikul ja sinu persoonibränd on valmis. Alusta täna, alusta väikeste sammudega iga päev. Väikestel sammudel on maagiline jõud,“ leiab Olesija.

Väikestel sammudel on maagiline jõud.

Head mõtted Olesija Sauelt:

  • Tõeline jõud ja mõjusus tulevad iseenda tundmaõppimisest ja aktsepteerimisest just sellisena nagu sa oled.
  • Avasta ja jaga oma tõelist mina, et luua sügavamaid ja tähendusrikkamaid suhteid.
  • Sinu ainuke konkurentsieelis, mida pole võimalik kopeerida, oled sina ise. Õpi seda kasutama.
  • Füüsilise ja digitaalse persoonibrändi ühendamine loob sünergia, mis võimendab sinu mõju ja loob võimalusi, millest sa veel teadlik pole.
  • Kui inimesed avastavad oma tõelise identiteedi ja õpivad seda julgelt jagama, loovad nad võimsa persoonibrändi, mis ei ole ainult nende karjääri või ettevõtte visiitkaart, vaid ka nende panus maailma, mis peegeldab nende unikaalsust.
  • Igaühel on persoonibränd olemas – sa kas lood ja juhid seda ise või seda luuakse sinu eest.
  • Persoonibränd on sild, mis ühendab meie sisemise potentsiaali välise maailmaga, võimaldades meie ideedel, teadmistel, oskustel ja kirel leida resonantsi õigete inimestega.
  • Persoonibränd on nagu sild sinu sisemise maailma ja väliste võimaluste vahel. Kui ehitad selle tugevaks, võib sinu potentsiaal piiramatult voolata.
  • Mõjukas persoonibränd sünnib siis, kui julged olla sina ise ja kasutada oma unikaalset potentsiaali maailma teenimiseks.
  • Kui tunnistame, aktsepteerime ja jagame oma erilisust, muutume mitte ainult iseenda parimaks versiooniks, vaid anname ka teistele julguse ja inspiratsiooni teha sama.
  • Nähtamatu professionaal on nagu raamat, mida ei avata kunagi. Tema võimekus muutuse loomiseks on tohutu, kuid selle vallandamine nõuab esmalt nähtavaks saamist.
  • Iga mikrotegevusega saame kogu oma ettevõtte brändi inimeste teadvustes üles ehitada ja ellu äratada.
  • Töötajate häälel on väga palju kaalu ja tööandja bränd on seda tugevam, mida rohkem on ettevõttes motiveeritud ja teadlikke kõneisikuid ja brändisaadikuid. Kui soovid saada rohkem päringuid ja kasvatada müüki, pead investeerima oma töötajatesse ja aitama neil luua tugevaid persoonibrände. Nende kaudu jõuab sinu turundusmeeskonna loodud sisu ja väärtus õigete klientideni palju kiiremini ja efektiivsemalt.
  • Ettevõtted ja nende juhid, kes on mõistnud persoonibrändingu tähtsust tänapäeva muutuvas ärimaailmas ja selle ka strateegiliselt kasutusele võtnud, on kordades edukamad kui konkurendid. On aeg kas muutustega kaasa minna või rongist maha jääda.
  • Oma persoonibrändi kujundamisel pead sa lisaks eesmärgi leidmisele tegema põhjaliku eneseanalüüsi ja kaardistama oma tugevused ja nõrkused, huvid, teadmised ja oskused. Samuti pead mõtlema selgeks, kes sa soovid olla – mis on sinu kirg, stiil ja elustiil.
  • Mugavustsoonist väljumine on nagu kuristikku hüppamine – teadmata, kas sul on langevari kaasas või mitte. Ja kui ikka on, kas see ka avaneb? Ilmselgelt on inimesi, kes julgevad siseneda tundmatusse, hüpata hulljulguses kuristikku ja kasvatada tiivad teel alla. See nõuab tohutult enesekindlust. See nõuab tohutult eneseusku. Ja enamikul meist seda tegelikult pole. Aga meil kõigil on see õpitav ja arendatav.
  • Nii nagu väikesed lapsed õpivad kõndima – üks väike samm korraga. Ja siis veel üks… Ja enne, kui sa seda tähele paned, oledki sa oma mugavustsoonist väljas ja teed asju, millest veel hiljuti isegi unistada ei julgenud. Kas sa saavutad oma eesmärgid? Absoluutselt! Aga mis on kõige tähtsam – sa naudid ka kogu protsessi, sa naudid õppimist ja eneseleidmist.
  • Alusta täna, alusta väikeste sammudega iga päev. Väikestel sammudel on maagiline jõud.
  • Sa oled oma ideaalse partneriga kohtunud, teda tundma õppinud, mis edasi? Sa pead leidma tee tema südamesse. Iga õnnelik suhe koosneb paljudest koosveedetud ajahetkedest, jagatud kogemustest ja seiklustest, millest parimad kujunevad lugudeks, mida lastelastele rääkida. Parim viis, kuidas luua ja hoida suhteid oma klientidega – on samuti lugude kaudu. Inimestele ei jää meelde faktid, numbrid, omadused. Kuid neile jäävad meelde ägedad lood. Ja neile jääb meelde, kuidas sa panid neid ennast tundma.
  • Meil on alati kaks piiratud ressurssi, milleks on aeg ja raha. Alustavad brändid saavad tihti enam panustada ajaliselt, küpsemad pigem rahaliselt. See aja-raha optimaalne suhe tuleb aga kõigil väga selgelt läbi mõelda. Proovi alati meeles pidada oma sihtgruppe ja leia igaühe jaoks võimalikud lisakanalid. Ole endaga aus ja vali kanalid, mis ei ole ainult mugavad, ent kust usud ka päriselt oma kliente leida.
  • Koostööd ei tasu peljata, pigem muudab see teid mõlemaid kliendi jaoks huvitavamaks. Mõtle läbi ja pane kirja koostööpartnerid, kellega su sihtgrupp võiks kattuda ja kellega suudaksite teineteisele lisaväärtust luua
  • Ole kursis oma valdkonnaga, õpi inimesi tundma ja kaardista, millega saaksid nende poole pöörduda. Head suhted loovad sulle palju uusi võimalusi ja õiged inimesed aitavad sul oluliselt lihtsamini oma eesmärke saavutada. Oluline on astuda esimesed sammud ja näidata suhtlemisel üles omapoolset reaalset huvi.
  • Kindlasti kajasta kõiki sündmusi, avalikke esinemisi ja avaldatud artikleid ka sotsiaalmeedias. Mõtle, mida läheks vaja selleks, et sa tuleksid oma tavapärasest mugavustsoonist välja ja oleksid valmis mõnele väljaandele oma valdkonnast sisuka artikli välja pakkuma või ennast mõnele konverentsile esinema pakkuma. Mida rohkem sa sellega tegeled, seda omasemaks see sulle saab, seda vähem kulub aega ettevalmistusele ja seda lihtsamini järgmised võimalused sinu juurde jõuavad.
  • Jaga, ole pildis, korda oma sõnumit ja mõõda, kuidas ta lendu läheb.
  • Sa pead jälgijaskonnale pakkuma tõelist väärtust, mitte neid kogu aeg oma toote või teenusega pommitama.
  • Lugude jutustamine võimaldab suhelda klientidega emotsionaalsel tasandil, pakkudes nii inspiratsiooni, motivatsiooni kui ka võimalust end harida.
  • Usalda elu ja otsi igas hetkes seda, mis paneb sind elusana tundma.
  • Leia see miski, mis paneb sinu silma särama ja jaga seda teistega. Ole teadlik, et persoonibränd on meil igaühel juba olemas ning tänapäeval lisaks füüsilisele persoonibrändile on meil igaühel olemas ka digitaalne kaksik, ehk digitaalne sina, kes kas töötab 24/7 sinu kasuks ja loob uusi võimalusi või töötab sinu vastu.
  • On oluline, et edulugude kõrval me räägiks ka õppetundidest ja läbikukkumistest. See aitaks kujundada realistlikumat arusaama sellest, mis tegelikult on vajalik edu saavutamiseks ning normaliseeriks ühiskonnas arusaama, et vigade tegemine, läbikukkumine, ebaõnnestumine on loomulik ja oluline osa elust ja ärist.
  • Minu arvates ei ole niivõrd oluline “formaat”- kas töökoht või oma ettevõte, vaid “sisu”- kas see annab sulle võimaluse tegutseda sinu geeniuse tsoonis, realiseerida enda potentsiaali elades samal ajal täisväärtusliku elu ning luua teistele väärtust.
  • Meie aju paneb väga kiiresti asjad paika. Meeldib – ei meeldi, samastun – ei samastu, usaldan – ei usalda, tahan teha koostööd – ei taha teha koostööd.
  • On oluline mitte lasta digitaalsel kaksikul iseenesest tekkida, vaid väga teadlikult ja strateegiliselt kujundada enda digitaalset kuvandit niimoodi, et inimesed enne seda, kui sa nende juurde satud, juba teavad, kes sa oled.