1. Avaleht
  2. Hingele
  3. KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas kasvatada oma ettevõtet tulemuslikul viisil?
KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas kasvatada oma ettevõtet tulemuslikul viisil?

KRISTI LUGEMISSOOVITUSED I Kuidas kasvatada oma ettevõtet tulemuslikul viisil?

GoodNewsi IT-spetsialist Kristi Zirk jagab oma lugemissoovitusi Lugemine on lahe kogukonnas. Tema 19. raamatusoovitus on Loogiline OÜ kirjastuse raamat „Ettevõtlusmüüt“, mille autor on Michael E. Gerber.

Ettevõtlusmüüt

Raamatus selgitatakse kõige olulisemat, mida tihti jäetakse tähelepanuta, erinevust selle vahel kas sa töötad enda ettevõtte arendamise kallal või teed tööd enda ettevõttes. Ettevõtlusmüüt aitab sul oma ettevõtet kasvatada kindlal tulemuslikul viisil.

MÕTTEID RAAMATUST:

  • Sinu ettevõte ei ole midagi muud kui selge peegeldus sellele, kes Sa oled.
  • Kui oled ahne, on Sinu töötajad ahned, andes Sulle endast üha vähem ja küsides alati enamat.
  • Ettevõtte tehniline töö ja ettevõte, mis teeb seda tehnilist tööd on kaks täiesti erinevat asja!
  • Igaüks, kes ettevõtlusega alustab, on tegelikult kolm inimest ühes: ettevõtja, juht ja tehnik.
  • Ettevõtja isiksus muudab kõige tavalisema olukorra erakordseks võimaluseks. Ettevõtja on visionäär meie ees. Unistaja.
  • Juhi isiksus on pragmaatiline. Ilma juhita ei oleks planeerimist, korda ega etteaimatavust.
  • Tehnik on tegija. Tehniku kreedo on: „kui Sa tahad, et see oleks tehtud õigesti, siis tee seda ise.“.
  • Kui ettevõtja elab tulevikus ja juht minevikus, siis tehnik elab olevikus.
  • Lapseeas olevat ettevõtet on lihtne märgata – omanik ja ettevõte on üks ja sama asi. Kui eemaldada omanik, kaoks ka ettevõte! Lapseeas Sina oledki ettevõte.
  • Ettevõtlusega alustamise eesmärk on vabaneda töökohast, et saaksid luua uusi töökohti teistele inimestele.
  • Noorukiiga algab Sinu ettevõttes siis, kui otsustad otsida abi. Igas ettevõttes tuleb ette see kriitiline hetk, kui omanik palkab oma esimese töötaja, kes teeb tööd, mida ta ise ei oska või ei soovi teha.
  • Kui ettevõte kasvab väljaspoole mugavustsooni on 3 tegutsemisviisi, kuhu ettevõte saab pöörata. Kas tagasi lapseikka, tegutseda pankrotini või võib see omaniku elu hinnaga vastu pidada.
  • Kui sa ei suuda kaost juhtida, vabane sellest. Lühidalt öeldes, mine tagasi aega, mil ettevõte oli lihtne, tagasi lapseikka.
  • Küpset ettevõtet alustatakse kõigist ülejäänutest erinevalt. See hõlmab sellise ettevõtte ehitamist, mis ei toimi mitte Sinu tõttu, vaid ilma Sinuta.
  • Selleks, et ettevõttest saaks suurettevõte, peaks ta suurettevõttena tegutsema juba ammu enne selleks saamist.
  • Oluline ei ole kaup või teenus ega töö ise. Oluline on ettevõte: kuidas see välja näeb, kuidas see toimib, kuidas see teeb seda, mida see peaks tegema.
  • Ettevõtja jaoks on ettevõte ise toode. Tehniku jaoks on toode see, mille ta kliendile üle annab.
  • Ärimudeli frantsiisimine põhineb veendumusel, et ettevõtte tõeline toode ei ole see, mida ta müüb, vaid kuidas seda müüb.
  • Ettevõtte tõeline toode on ettevõtte ise. Ettevõte tootena müüb ainult siis, kui see toimib.
  • Sinu ettevõte ei ole Sinu elu.
  • Sinu elu peamine eesmärk ei ole oma ettevõtte teenimine, vaid et Sinu ettevõte peamine eesmärk on teenida Sinu elu.
  • Suurepäraseid ettevõtteid ei loo mitte erakordsed inimesed, vaid erakordseid tegusid tegevad tavalised inimesed.
  • Ettevõte, mis näeb välja organiseeritud, näitab, et olemas on struktuur.
  • Loovus mõtleb välja uusi asju. Innovatsioon teeb uusi asju.
  • Mõõda kõike, mis on seotud Sinu ettevõtte tegevusega. Ilma arvudeta pole Sul võimalik kuidagi teada, kuidas Sul läheb, rääkimata sellest, kuhu Sa lähed.
  • Küsi endalt: mida ma kõige kõrgemalt hindan? Millist elu ma tahan? Kes ma tahan olla? Sinu isiklik miks on vastus kõigile neile küsimustele.
  • Suurepärased inimesed loovad aktiivselt ise oma elu, samal ajal kui kõik teised ootavad passiivselt, kuhu elu neid järgmiseks viib.
  • Oma ettevõtte loomiseks on ainult üks põhjus: et see maha müüa!
  • Inimesed ostavad tundeid.
  • Demograafia ütleb Sulle, kes on Sinu klient. Psühhograafia ütleb Sulle, miks Sinu klient ostab.
  • Töö taga on idee, mis on olulisem, kui töö ise.
  • Turundamise puhul ei ole oluline, mida Sina tahad. Oluline on see, mida Sinu klient tahab. Ja see, mida Sinu klient tahab, on tõenäoliselt oluliselt erinev sellest, mida Sa arvad, et ta tahab.
  • Kui Sinu klient ütleb: „Ma tahan selle üle veel mõelda,“ siis ära usu teda. Ta on juba kogu „mõtlemise“ ära teinud – ta kas tahab ostetavat asja või mitte.
Head Uudised GoodNews