1. Avaleht
  2. Hingele
  3. Erika Räpp: oleme nende tegu ja nägu, kellest tuleme, II
Erika Räpp: oleme nende tegu ja nägu, kellest tuleme, II

Erika Räpp: oleme nende tegu ja nägu, kellest tuleme, II

Monika Kuzmina südamete kollektsioonist Foto: Matti Paglant
Monika Kuzmina südamete kollektsioonist
Foto: Matti Paglant

Võib öelda, et neid mõtteteri kasutatakse tänapäeval massiliselt, olgugi, et on autorite ja vahendajate poolt modifitseeritud n-ö söödavamaks neile, kelles tekib võõristus lugedes näiteks “Jumal”, “Püha Vaim” vms.

Kui ilmalikku elustiili viljelevale inimesele näidata otse pühakirja teksti, võib juhtuda, et see mõjub nagu loogikaline tehe – aru saab kas kohe või üldse mitte. Kui tekstid ei kõneta, ei tahagi  süveneda. Need on siis igavad, jäävad võõraks ja jätavad täiesti külmaks. Võib tekkida tahtmine nende ridade üle nalja visata. See kõik on mulle väga tuttav, kuna olin üks neist.

Veel hiljuti on mind vallanud suur huvi, sest “tuimad” ning vanas kõnepruugis ja maailmakäsitluses kirjaread on täidetud sümbolitega, mida ei saa sõna-sõnalt lugeda. Tuleb vaadata nende taha ja aru saada, millist mõtet nende kaudu tähistatakse või mida must-valgel, pealtnäha üheselt mõistetav, tekst päriselt tähendab kogu konteksti valguses. See ei ole kunagi igav!

Vaimulikud tõlgendajad nimetavad sellist tekstide adumist nõnda, et kui read muutuvad elavaks, on saanud Püha Vaim sel hetkel üheks inimese vaimuga, avab silmad ja kõnetab läbi nende ridade. Ei oskagi ise seda kuidagi teisiti ja paremini kirjeldada, kui et tekib selgusehetk, milles olles on kõik väga loogiline, arusaadav, lihtne ja koguni läbinähtav. Sama seisundi kohta on palju räägitud, et sõnas seda edasi anda ei ole võimalik, kui kuulajal puudub kogemus.

Tekitab suurt aukartust, kui annan enesele aru, milline oli areng siis ja milline on areng praegu, kuid sõltumata ajaloost elavad need tarkused, mis töötavad ka reaalselt, veel tänapäevalgi ning tundub, et jäävadki elama mingisuguses teistsuguses sõnastuses, mis sobib tulevikku.

Täna küsingi siis, et kas pole mitte nii, et uskmatutena, ent eelarvamustevabadena, kui loeme neid tarkusi, kus sõna “Jumal” on asendatud näiteks sõnaga “eluseaduspärasus”, sobib see kohe ja ongi tark ning kui siiski loeme sõna algses käsitluses “Jumal”, muutume kuidagi ettevaatlikuks ja peame ehk koguni arulagedaks?

Naeratan teile, head lugejad, armastavalt ja sõbralikult. Kuigi te seda ei näe, on see ometi tõsi!

Teised kaks kümmet:

  • Ära lase väikeseid asju mööda, sest kui neid tõsiselt võtta, saavad neist suured.
  • Südame “ümberlõikamine” leiab aset vaimus, mitte kirjatähes.
  • Vaimu viljad: armastus, rõõm, rahu, kannatlikkus, sõbralikkus, headus, usk, tasadus, enesevalitsus, millest esile kerkivad armastus ja usk.
  • Ükski ei süüta küünalt ega pane seda vaka alla varjule, vaid küünlajalale, et sissetulijad näeksid valgust, et võiksime näha avanenud silmadega.
  • Alati on olnud patuseid ja isekaid inimesi, kes omavad teatud liiki vagadust, ent nende süda on kalgistunud vaimse tegelikkuse suhtes.
  • Andestus ja lepitus on esimesed pöördumise sammud.
  • Siin ei ole ühtki vahet – kõik on pattu teinud. Tänu Temale on selliseid, kes teavad, et vajavad iga päev meeleparandust.
  • Avad meeled südamele – suu täitub tarkusega.
  • Usul on omadus kasvada. Vaikne hääl ütleb: see on tee, käi selle peal.
  • Raske on mõista Tema õpetust, kuna see ületab meie kogemusi, kuid kui sõnad avanevad, annavad need valgust, tehes arukaks kohtlasi.
  • Õndsad on need, kel on nälg ja janu õigluse järele. Hoolitse oma südame eest – usu õiglusse.
  • Kes külvab vaimule, see lõikab vaimust.
  • Temal ei ole suhtlemisprobleeme – Ta pöörab kõik heaks.
  • Ta pole inimene, et valetaks või räägiks, aga ei viiks täide.
  • Kurb on näha uskvaid, kes on seotud käsuga, juhatades kaaslasi orjusse sellega, millega ise on seotud.
  • Uhkus – ei kesta kaua au, kuni uhkus selle hävitab.
  • See ei häiri kedagi, kui käid kirikus. Kui aga usud, elad vastavalt sellele, mida usud ja oled sellest vaimustuses, hakkad kindlasti kedagi häirima.
  • Kolmainsus – kolmas isik, Püha Vaim, kelle kuulamisest teiste suu läbi ei piisa. Tema kohalolekut tuleb tunda.
  • Ta ei hooli ajast, traditsioonidest ega inimlikust planeerimisest.
  • Kui meil on võime näha hädaohtu, tuleb olla tähelepanelik ja ettevaatlik selles, mida teeme, kuna võime olla vastus selle olukorra lahendamiseks.

Järgneb …

Erika Räpp 
Blogija 

Loo esimest osa saab lugeda SIIT!

Head Uudised GoodNews