Kas oled valmis uuteks algusteks? Tee kindlaks, kas sinu digikuvand toetab su eesmärke
Iga uus algus nõuab julgust ja sihikindlust. Kui tunned, et sinu elu vajab uusi väljakutseid, võib sinu persoonibränd olla just see võti, mis avab uksi uutele võimalustele. Persoonibrändingu ekspertide Evelin Orgi ja Olesija Saue raamatud “Bränd nimega Sina” ja “360° mudel tööandja brändingus” pakuvad praktilisi tööriistu ja soovitusi, kuidas luua teadlikult nii oma persoonibrändi, kui panna oma professionaalne kuvand enda jaoks tööle ning neid uute alguste jaoks edukalt kasutada.
Kui tunned, et sinu elu vajab uusi väljakutseid, võib sinu persoonibränd olla just see võti, mis avab uksi uutele võimalustele.
“Sinu digitaalne jalajälg räägib sinu kohta rohkem, kui arvatagi oskad,” selgitab Saue. Sotsiaalmeedia ja professionaalsed võrgustikud annavad võimaluse muuta end nähtavaks, kuid seda ainult siis, kui tead, kuidas neid sihipäraselt kasutada. “Mida tugevam ja autentsem on sinu digitaalne persoonibränd, seda lihtsam on sul leida uusi võimalusi, inimesi ja projekte, mis sind inspireerivad ja elus edasi viivad,” lisab Org.
Mida tugevam ja autentsem on sinu digitaalne persoonibränd, seda lihtsam on sul leida uusi võimalusi, inimesi ja projekte, mis sind inspireerivad ja elus edasi viivad.
Alustuseks – loo endale tegevusplaan
Tee oma digitaalsetele kanalitele audit – Vaata kriitilise pilguga üle, milline mulje jääb sinust, kui otsida sinu nime Google’is. Kas see info esindab sind õigesti? Kas sinu profiilipildid ja kirjeldused erinevatel platvormidel on ühtsed ja professionaalsed? Raamatus “Bränd nimega Sina” soovitavad autorid regulaarselt oma profiile värskendada ja teha kindlaks, et need kajastavad sinu tänaseid eesmärke ja väärtusi.
Defineeri oma unikaalne väärtuspakkumine – Raamatus “360° mudel tööandja brändingus” rõhutavad Saue ja Org, et sinu bränd peaks selgelt vastama küsimusele, miks peaks keegi sinuga koostööd tegema. Kirjuta üles oma tugevused, saavutused ja väärtused ning kasuta neid oma kanalites, et luua endast selge ja köitev tutvustus.
Sinu bränd peaks selgelt vastama küsimusele, miks peaks keegi sinuga koostööd tegema.
Vali õiged kanalid – “Kui sinu eesmärk on professionaalne kasv, keskendu LinkedInile, kus saad jagada väärtuslikke teadmisi ja mõtteid oma valdkonnast,” soovitab Saue. Kui aga soovid luua rohkem isiklikku ja loomingulist kuvandit, sobivad paremini Instagram ja Facebook.
Loo sisustrateegia – “Ole järjepidev,” rõhutab Org. Planeeri postitused, mis haakuvad sinu brändi väärtustega. Kui oled omal alal ekspert, jaga kasulikke nippe, analüüse või oma töö telgitaguseid. Kui oled oma teekonda alles alustamas, jaga lugusid ja õppetunde oma teekonnast. “Inimesed samastuvad sinuga paremini, kui räägid ka oma kogemustest ja õppetundidest, mitte ainult saavutustest,” selgitavad autorid.
Inimesed samastuvad sinuga paremini, kui räägid ka oma kogemustest ja õppetundidest, mitte ainult saavutustest.
Tagasiside ja analüüs – Kas sinu postitused saavad soovitud kaasatust ja toetust? Saue ja Org soovitavad selle kontrollimiseks kasutada platvormide analüüsitööriistu, et hinnata, millised postitused sinu jälgijatele enim mõjuvad. “Õpi nende reaktsioone tundma ja kohanda oma strateegiat vastavalt.”
Eristumise kunst – “Oluline on oma unikaalsed omadused teadlikult esile tuua,“ rõhutab Org. Raamatus “Bränd nimega Sina” soovitavad autorid selleks praktilist harjutust: mõtle ja kirjuta üles viis asja, mis teevad sind eriliseks ning leia viisid, kuidas neid oma brändis kajastada. See võib olla sinu oskus juhtida, ainulaadne stiil või kirg mingi kindla teema vastu.
“Mugavustsoonist väljumine on iga alguse loomulik osa,” sõnab Org. “Sinu persoonibränd ei ole kunagi kivisse raiutud – see on pidevas arengus, just nagu sinagi,” julgustab Saue. Ükskõik, millises arenguetapis oled sa praegu, millegi uue alustamiseks ei ole kunagi liiga hilja – määra endale selge siht, loo kindel plaan ja asu seda järgides tööle, et jõuda uute ja inspireerivate algusteni.
Ükskõik, millises arenguetapis oled sa praegu, millegi uue alustamiseks ei ole kunagi liiga hilja.
- Neljapäeval, 19. detsembril, toimub Vanalinna Rahva Raamatus kahe inspireeriva persoonibrändingule ja tööandjabrändingule keskenduva teose, “Bränd nimega sina” ja “360° mudel tööandja brändingus”, esitlus. Persoonibrändingu ekspertide Evelin Orgi ja Olesija Saue raamatute esitlusõhtut juhib inspiratsioonikõneleja Anu Tähemaa, kellega koostöös avavad autorid oma mõtteid ja kogemusi, mis raamatute sünnile kaasa on aidanud.