Avaleht Jooga ja meditatsioon Rahustav hingamisharjutus, mis koju jõudes päevamured turjalt võtab
Rahustav hingamisharjutus, mis koju jõudes päevamured turjalt võtab

Rahustav hingamisharjutus, mis koju jõudes päevamured turjalt võtab

Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm soovitab hingamisharjutust, mis sobib väga hästi pärast pikka tööpäeva või –nädalat, et lõõgastuda ja ennast rahustada.

Rahustav hingamine

Selle harjutuse õrn rütmiliselt veerev liikumine aitab vaigistada keha ja ajulaineid. Samuti tugevaid tundeid, kui need üle pea kipuvad kasvama, saab vaigistada, kui tõmmata põlvest kõverdatud jalad kõhule ja võtad kätega jalgade ümbert kinni.

  1. Heida selili pikali asendisse.
  2. Kõverda põlved, too jalad vastu keha ja võta kätega jalgade ümbert kinni.
  3. Lõdvesta jalalabad ja pahkluud. Lõdvesta õlad ja lase neil vastu põrandat vajuda. Lase selg lõdvaks ja tõmba lõug allapoole, et kukalt venitada. Lase silmadel kinni vajuda.
  4. Jalgu vastu keha hoides vii tähelepanu nüüd hingamisele. Märka hingamise loomulikku tõusu ja langust – sissehingamisel energia kergelt tõuseb ja väljahingamisel energia langeb.
  5. Kui sa sisse hingad, lase roietel ja kõhul vastu reisi tõusta ning väljahingamisel taas vajuda. Jää natukeseks ajaks sellesse asendisse.
  6. Veereta keha kergelt paremale ja vasakule, nii et põrand masseeriks selga. Liigu lõdvestunult, pehmelt ja rütmiliselt.
  7. Nüüd hakka kiikumist ja hingamist kooskõlla viima. Sisse hingates kiiguta end paremale ja välja hingates rulli taas selili. Hinga taas aeglaselt sisse ja kiiguta keha samal ajal vasakule ning välja hingates rulli jälle selili.
  8. Rulli end sel moel 5-10 minutit, kuni tunned, et su keha ja meelt valdab vaikne rahu. Ära kiirusta, vaid liigu aeglaselt ja sujuvalt.