Avaleht Hingele Pühenda aega iseendale: kiire meditatsioon, mis aitab lõdvestuda
Pühenda aega iseendale: kiire meditatsioon, mis aitab lõdvestuda

Pühenda aega iseendale: kiire meditatsioon, mis aitab lõdvestuda

Enesearengu teejuht Tiit Trofimov soovitab oma raamatus “Lõpp on algus. Julgus elada iseendana” leida vähemalt kaks korda nädalas aega iseendale ja teha praktikaid, mis aitavad sind edasi. Jaluta looduses, tee hingamisharjutusi või joogat, räägi terapeudiga. Võimalusi on palju. Alusta rahulikult, väikeste sammudega, aga liigu pidevalt edasi. Murra endale pandud piirangud ja kustuta vanad programmid, mis ei lase sul kerguse, rahu ja rõõmuga läbi elu liikuda. Ära hoia ennast tagasi, ava süda ja sa näed, kui palju ilu ja värve maailmas ning teistes inimestes on. Rahu, kergus ja tasakaal on enda võimuses.

Leia vähemalt kaks korda nädalas aega iseendale ja teha praktikaid, mis aitavad sind edasi.

Murra endale pandud piirangud ja kustuta vanad programmid, mis ei lase sul kerguse, rahu ja rõõmuga läbi elu liikuda. Ära hoia ennast tagasi, ava süda ja sa näed, kui palju ilu ja värve maailmas ning teistes inimestes on.

Siit leiad hingamismeditatsiooni, mis võtab vaid üheksa minutit ja on jõukohane igaühele.

3 x 3 minuti hingamismeditatsioon

See üheksa minutit kestev hingamismeditatsioon viib sind sügavasse lõdvestusse. Sa võid jõuda täielikku rahulolutundesse, aga sa võid vabaneda ka tervest hulgast emotsioonidest, nii et kui sul tahab nutt või naer peale tulla, siis nuta või naera rahulikult. Pärast on ülimõnus olla.

Meditatsioon koosneb kolmest osast, iga osa kestab kolm minutit.

Istu mugavalt toolil või voodil, kui tahad, võid istuda rätsepaistes. Hoia endal selg sirge, aga vaba ja lõdvestunud. Ole valmis selleks, et meel hakkab sulle rääkima lugusid, miks sa selle meditatsiooni pooleli peaksid jätma. Üheksa minutit tempokat ja sügavat hingamist võib osutuda üllatavalt raskeks, aga ära jäta pooleli, tulemus on pingutust väärt.

Pane silmad kinni ning hinga kolm-neli korda rahulikult ja sügavalt läbi nina sisse ja suu kaudu välja.

  1. osa – 3 minutit

Hinga sügavalt läbi nina sisse ja välja. Sissehingamine peaks olema intensiivsem ja pikem, välja hinga rahulikumalt. Kui suu hakkab kuivama, ära pööra sellele tähelepanu; lõdvestu, ja see läheb üle.

  1. osa – 3 minutit

Hinga sügavalt läbi nina sisse ja läbi suu välja. Tõsta veidike tempot. Kui hääl tahab välja tulla, siis luba sel tulla. Kui sa oled pingesse läinud, siis lõdvestu.

  1. osa – 3 minutit

Hinga sügavalt läbi suu sisse ja välja. Pane rõhk väljahingamisele, nii et sa tunned, et õhk tuleb koos häälega justkui kõhust välja.

Kui arvad, et üheksa minutit on liiga palju, siis võid hingata 3 x 30 korda: 30 korda läbi nina sisse ja välja, 30 korda läbi nina sisse ja läbi suu välja ning 30 korda läbi suu sisse ja välja.