Avaleht Jooga ja meditatsioon Meeletreeningu algkursus: kuidas mediteerida?
Meeletreeningu algkursus: kuidas mediteerida?

Meeletreeningu algkursus: kuidas mediteerida?

“Enam kui 80% maailmaklassi esinejatest praktiseerib igapäevaselt mingit liiki meditatsiooni või teadvelolekut. Kumbagi võib pidada „praegusest hetkest teadlik olemise arendamiseks, mis aitab teil olla mittereaktiivne“. See kehtib kõigi kohta alates Arnold Schwarzeneggerist kuni The Clitch Mobi Justin Boretani ja tippsportlastest nagu Amelia Boone kuni kirjanikeni nagu Maria Popova. See on kõige järjepidevam muster üldse,” kirjutab Tim Ferriss oma raamatus “Titaanide tööriistad”.

Meditatsioon on meelele kui soe vann

Ferrissi sõnul on meditatsioon „metaoskus“, mis parendab kõike muud. Te alustate päeva, harjutades keskendumist siis, kui see ei ole oluline (istudes 10 minutit diivanil), et suuta keskenduda paremini hiljem, kui see on oluline (läbirääkimised, vestlus lähedasega, maksimaalne maast tõste, Vucaniga meeles ühte sulamine jne).

Kui tahate paremaid tulemusi vähema stressiga, siis meditatsioon toimib meelele nagu soe vann. Võibolla olete tippkeskendumisega maailma vallutav masin, kuid te vajate päevas mõne minuti maharahunemist, enne kui läbi põlete.

“Meditatsioon võimaldab astuda sammu tagasi ja omandada „tunnistaja vaatenurka“ (nagu ka psühhedeelikumidega), nii et ma vaatlen mõtteid, mitte ei lase neil end siia-sinna loopida. Ma saan astuda pesumasinast välja ja vaadata rahulikult selle sisse,” kirjutab Ferriss.

Enamiku ärkvelolekutundidest tundub meile, nagu asuksime eesliinil kaevikus, kuulid üle pea vihisemas. Tänu 20-minutilisele järjepidevale mediteerimisele võib minust saada väejuht, kes jälgib lahinguvälja künka otsast. Ma suudan vaadata territooriumi kaarti ja teha kõrgel tasemel otsuseid. „Need mehed ei peaks üldse siin võitlema. Mida paganat teeb rügement B seal? Kutsuge nad tagasi. Me vajame teisel pool mäeahelikku rohkem vägesid. Eesmärkide saavutamiseks peaksime jahtima A-d, B-d ja C-d, nimetatud järjekorras. Eirake kõiki muid niinimetatud hädaolukordi, kuni nendega on tegeletud. Suurepärane. Nüüd hingame sügavalt sisse ja … asume tegutsema.“

Kui tahate paremaid tulemusi vähema stressiga, siis meditatsioon toimib meelele nagu soe vann.

Foto: Shutterstock.com

Valikute Rootsi laud

“Kui ma saaksin valida ainult ühe füüsilise harjutuse kehale, oleks selleks tõenäoliselt hex-bar deadlift või kahe käega sangpommi kiigutamine. Kui ma saaksin valida ainult ühe harjutuse meelele, oleks selleks 10-20 minutit meditatsiooni vähemalt kord päevas,” tõdeb Ferriss.

Ferris soovitab mediteerimiseks järgnevaid võimalusi: 

  1. Kasutage äppi, nagu näiteks Headspace või Calm. Headspace’i tasuta „Take10“ juhendab teid 10 päeva 10 minutit päevas. Paljud kasutavad Headspace’i ka abivahendina uinumisel. Amelia Boone kasutab sõltuvalt olukorrast nii Headspace’i kui Calmi. Ferriss eelistab Headspace’i jutustajat (Andy Puddicombe), kuid Calmis kõlavad taustal loodushääled, mis rahustavad närve.
  1. Kuulake Sam Harrise või Tara Brachi juhendatud meditatsiooni. Maria Popova BrainPickings.org-ist kuulab igal hommikul sedasama salvestist: Tara Brachi „Smile Guided Meditation“ 2010. aasta suvest.
  1. Minge TM-i kursusele (tm.org). See läheb teile tõenäoliselt maksma 1000 või enam dollarit, kuid see valik pakub treenerit ja aruandekohustust. Ferrissi jaoks sai just siit alguse enam kui 2 aastat kestnud järjekindel mediteerimine. “Ma ei ole mitte kõiki TM-i organisatsiooni tegevuste fänn, kuid nende treening on praktiline ja taktikaline,” selgitab ta. “Rick Rubin ja Chase Jarvis veensid mind seda kulukat katsumust ette võtma, kui minu elus parajasti eriti raske periood. Mul on hea meel, et nad seda tegid. Sotsiaalne surve omada neli päeva järjest õpetajat oli täpselt see stiimul, mida vajasin, et piisavalt järjepidevalt mediteerida, nii et kujuneks harjumus.”Rick ja Chase ütlesid nii: „Sa saad seda endale lubada ja see võib aidata. Mida sul tegelikult kaotada on?“ Antud juhtumi puhul oli ta tükk aega tühises kokkuhoidlik, aga suures pillav. Samuti kartis ta „teravust kaotada“, justkui muudaks meditatsioon mind vähem agressiivseks või otsusekindlaks. See oli alusetu – meditatsioon lihtsalt aitab teil suunata energiat vähestele olulistele asjadele, selle asemel et võtta igal hommikul sihile kujutletav vastane, kes esile kerkib.
  1. Kui tahate proovida mantral põhinevat meditatsiooni ilma kursuseta, võite esimese asjana hommikul istuda ja korrata 10-20 minutit vaikselt üht kahesilbilist sõna (mina kasutasin varem sõna „loo-dus“). TM-i pedandid kutsusid seda ketserluseks, kuid te võite sellegipoolest tulemust näha. Võtke sihiks füüsiline mugavus. Ristatud jalad või joogalik väänamine ei ole vajalikud. Istuge mõistlikult sirge seljaga toolil, jalatallad põrandal, käed reitel või süles ja selg toetatud.
  1. Proovige üht või mitut Chade-Meng Tani soovitatud harjutust. Need on lihtsad ja geniaalsed. Ferriss harjutab mitu korda nädalas, sageli saunas.

Raamatu saab tellida Rahva Raamatu e-poest!