Avaleht Lugemist LISATUD NÕUANNE I Mida teevad pinged meie kehas ja kust nad tulevad? Vastab Terje Mander
LISATUD NÕUANNE I Mida teevad pinged meie kehas ja kust nad tulevad? Vastab Terje Mander

LISATUD NÕUANNE I Mida teevad pinged meie kehas ja kust nad tulevad? Vastab Terje Mander

Terje Mander on kümneaastase kogemusega psühholoog, toitumisspetsialist ja joogaõpetaja, kes jagab häid tulemusi toovaid juhiseid, teadmisi ning praktilisi tehnikaid igapäevase elujärje parandamiseks ja püsivate soovitud tulemuste saavutamiseks. Tema raamat “Restart. Uus algus 7 päevaga” on heaks sõbraks ja praktiliseks abimeheks muutuste elluviimisel. Raamatust leiad julgustust uuteks sammudeks ja nõu, kuidas muutusterajal kindlamalt teel püsida.

Heade uudiste portaal avaldab raamatust katkendi, mis räägib pingetest.

Mida teevad pinged meie kehas ja kust need tulevad? 

Meie ülesehitus on väga lihtne. Meie ajus asetseb kaks lülitit, millises olekus oleme. Kas aktiivses või passiivses. Passiivne oleks on meie lõdvestunud, loomulik, rahulik olek. Kui oleme passiivses olekus, toimib füüsilise keha taastootmine, puhastumine, uuenemine iseeneslikult. Kui aga oleme aktiivses ehk stressis, mures, ärevil, reageerib keha kõikide eluliselt vajalike toitainete ja taastusmehhanismise sulgumisega. Me ei uuene, me ei puhka ega taastu. Ja kui veame kaasa ärevust, masendust tekitavad mõtteid, emotsiooni, nende tagajärjel tekkinud kehapingsusi, pole me vabad. Meil pole ressurssi, et uueneda.

Kui oleme passiivses olekus, toimib füüsilise keha taastootmine, puhastumine, uuenemine iseeneslikult.

Seepärast on oluline vabaneda füüsilisest pingsusest võimalikult kiiresti. Pakkuda enesele peale aktiivset perioodi taastumist, et sinu rakud ja toimemehhanismid saaksid puhata, taastuda ja uueneda.

Aga mida siis teha? Hea nõuanne!

Sinu järgmine ülesanne on viia läbi üks vabastav sessioon ehk kehateraapia. Tantsi, masseeri ennast pingelisest kohast, mine mõne kehaterapeudi juurde. Mine metsa ja karju kasvõi oma toas välja kõik, mis meelel.

Ennast tühjaks nutta või karjuda on hea viis eneses võib-olla aastaid talletatud ängi, pettumusi ja viha vabastada.

Proovi leida mõni vaba hetk kodus või mine loodusesse vaiksesse kohta, kus kedagi pole. Kodus pane peale muusika, tantsi, raputa lahti ennast. Tantsides, raputades kutsud justkui seda kehapingsust avanema. Kui oled veidi aega lasknud rütmil ennast liikuma panna nii, nagu su keha vajab, võid kogeda emotsiooni või tunnet, mis sinu seest justkui ise ülesse kerkib. Lõdvesta ennast ja avane sellele tundele või emotsioonile, mis sinu seest tahab valla pääseda. Lase sel jätkuda, kuniks ta ise vaibub.

On hea, kui saaksid juua peale seda puhast vett vähemalt kaks klaasi. Vesi puhastab ja uhub minema seisnud energia vabanemisel tekkinud toksiinijäägid.

Ennast tühjaks nutta või karjuda on hea viis eneses võib-olla aastaid talletatud ängi, pettumusi ja viha vabastada.

Raamatu saab tellida kirjastuse Pilgrim e-poest!