Avaleht Hingele KUULA RAADIO 2 SAADET “PULSS” I Õnnekoolitaja Dalí Getter Karat: mu eesmärgiks on terve Eesti õnnelikuks teha!
KUULA RAADIO 2 SAADET “PULSS” I Õnnekoolitaja Dalí Getter Karat: mu eesmärgiks on terve Eesti õnnelikuks teha!

KUULA RAADIO 2 SAADET “PULSS” I Õnnekoolitaja Dalí Getter Karat: mu eesmärgiks on terve Eesti õnnelikuks teha!

Raadio 2 saates “Pulss” käis saatejuhil Taavi Libel külas õnnekoolitaja Dalí Getter Karat, kes jagas ilusat mõtet – iga päev ei pruugi olla ilus, aga igas päevas on midagi ilusat. Kui päev on hall, soovitas ta hakata teadlikult sellest ilusaid asju otsima. Hakata vaatama, mis on praegu hästi.

Näiteid, kuidas tunda tänu kohe ja praegu:

  • Tänulik võib olla selle eest, et tööle jalutades on seljas soojad riided.
  • Võib olla ka sellegi eest, et lörtsi ei saja.
  • Ja selle eest, et kuskil paistab päike ja näeme seda pilve tagant.
  • Alati on midagi, mille eest olla tänulik ja õnnelik!

Õnne saab harjutada!

Dalí pani südamele, et kõik vajab harjutamist – ka õnn. Ta tõi näiteks, et kui teed 20 kõhulihast, siis sa ei näe ühe päeva pärast erinevust. Kui aga teed neid iga päev 30, 60 päeva või aasta, on seda tulemust ka näha. Ka õnnelikkus vajab harjutamist.

Üks viis, kuidas hakata õnnelikumat elu elama, on mitte olla enda vastu kriitiline. “Me anname endale vastu päid ja jalgu, kui me ei ole täiuslikud,” tõdes Dalí ja soovitas olla hoopis iseenda parim sõber ja enda vastu hell. “Kui kukud, tõuse lihtsalt püsti, löö põlved tolmust puhtaks ja proovi homme uuesti!”

Kõik vajab harjutamist – ka õnn!

Võta isiklik vastutus oma õnne eest!

Tihti on meie eludes inimesi, kes meid maha tõmbavad. Dalí sõnas, et me saame tegelikult väga paljusid inimesi oma elus valida või valida vähemalt seda, kui tihti me nendega suhtleme.

Kui aga selline olukord peaks ette tulema, kus kokkupuutumist vältida ei saa, on Dalí ise võtnud teadlikult nautimise rolli. Näiteks hakkab tegema nalja, et kõigil oleks lõbus ja tore. See tähendab, et ta otsustab, et tema tuju sõltub tema enda mõtetest ja otsustest.

“Isiklik vastutus selle eest, mida sa mõtled ja tunned, kuidas ümbritsevaga hakkama saad, on sinul endal. See on tegelikult ohtlik koht, kui ütleme, et ei saa olla õnnelikud ühel või teisel põhjusel. Ei tasu panna vastutust oma õnne eest kellegi teise õlule,” rõhutas ta.

Isiklik vastutus selle eest, mida sa mõtled ja tunned, kuidas ümbritsevaga hakkama saad, on sinul endal.

Tee tänulikkuse nimekiri

Veel ühe nipina õnnelikum olla soovitas Dalí kirjutada või mõelda hommikuti tänulikkuse nimekirja. “Võta A4 paber ja kirjuta üles kõik need tegevused, mis sind õnnelikuks teevad. Need võivad olla nii suured kui väiksed asjad. Kui tuju on kehv, võta see paber ja hakka neid asju tegema! soovitas Dalí.

Enda suureks eesmärgiks peab ta terve Eesti õnnelikuks teha. Seejärel terve maailm!

SAATES KÕLANUD TEEMAD:

  • Sissejuhatus – 0.11
  • Väiksed asjad, mille eest tänulik olla – 0.26
  • Õnnehetkede algus – 1.28
  • Õnnelikkuse praktiseerimisega alustamine- 2.44
  • Nippe, kuidas saada tagasilöökidest üle – 3.34
  • Iseenda esiplaanile seadmine – 4.19
  • Sina vastutad enda õnnelikkuse eest – 5.32
  • Vältimatud olukorrad – 7.05
  • Vältimatule olukorrale eelnev kommunikatsioon kaaslasega – 8.36
  • Inimesed on fundamentaalselt sarnased – 8.51
  • Tagasiside teistel – 10.00
  • Abiline kehvemateks päevadeks – 11.06
  • Eesmärgid – 12.22

HÄID MÕTTEID JA SOOVITUSI DALILT:

  • Iga päev ei pruugi olla ilus, aga igas päevas on midagi ilusat.
  • Kui hakkad asju vaatama läbi südame, armastuse ja maagia, siis hakkad aina rohkem õnnehetki nägema.
  • Õnnelikkus vajab igapäevast harjutamist.
  • Kui meil tekivad raskuskohad või kukume, siis lihtsalt tõuse püsti, löö põlved tolmust puhtaks ja proovi homme uuesti, mitte ära anna alla sellepärast, et täna kukkusid.
  • Seades end esiplaanile ja hoolitsed kõige pealt enda eest, on ka teistel meie ümber hea olla.
  • Isiklik vastutus selle ees, mida mina mõtlen ja tunnen, kuidas mina ümbritsevaga hakkama saan, on igaühe endal.
  • Fundamentaalselt on inimesed väga sarnased.
  • Katseta ja proovi, muidu ei saagi teada!
  • Harjuta tänulikkust iga päev!
  • Koosta nimekiri tegevustest, mis sind õnnelikuks teevad, et see kehvematel päevadel kasutusse võtta.

KUULA INTERVJUUD!