Avaleht Inspireeriv 40-PÄEVANE MEDITEERIMISE VÄLJAKUTSE I Esimene nädal tõi mitmeid üllatusi ja uusi teadmisi
40-PÄEVANE MEDITEERIMISE VÄLJAKUTSE I Esimene nädal tõi mitmeid üllatusi ja uusi teadmisi

40-PÄEVANE MEDITEERIMISE VÄLJAKUTSE I Esimene nädal tõi mitmeid üllatusi ja uusi teadmisi

Praegune olukord maailmas on üha enam fookusesse toonud inimeste vaimse tervise.  Kuidas jääda ellu selles keerises, kui maailm on täis ebakindlust ja ärevust? Hedi Kukk on alustanud 40-päevast mediteerimise väljakutset, mida saad proovida sinagi, et leevendada stressi ja saada end vaimselt paremasse vormi. Esimene nädal tõi Hedi sõnul mitmeid üllatusi ja uusi teadmisi.

Aega ei kingi keegi, see tuleb leida

“Alustasin oma teekonda korraliku eeltööga, sest olen arvamusel, et kui midagi teha, siis põhjalikult ja korralikult ning esimeseks suureks küsimuseks tuli aeg,” räägib ta.

Üldiselt soovitatakse mediteerida 40-45 minutit korraga või 20 minutit, 2 korda päevas kuid kiire elutempo ei tee seda kergeks, sest töö ja lähedaste kõrvalt aja leidmine nõuab omamoodi leidlikkust. “Isegi minul, lastetul inimesel, on kodukontori ja muude projektide kõrvalt raske leida vaba aega, seega erilist nippi, kuidas mediteerimine ajaplaani sisse lülitada, ma anda ei oska. Ainuke, mis ma omast tarkusest ütlen on see, et ega aega keegi ei kingi, see tuleb lihtsalt leida. Tõsi, see tuleb millegi eksisteeriva arvelt ja näitab lõpuks ära ka individuaalsed prioriteedid,” räägib ta ja lisab, et kui mediteerimine ei ole prioriteet, siis arusaadavalt see ka tulemusi ei too. Lõpuks on meil kõigil 24 tundi päevas ja see on igaühe enda otsustada, kuidas seda kasutada.

Spontaanne meditatsioon juuksuritoolis

Hedi otsustas suure hurraaga naiivselt, et mediteerib iga päev samal ajal, kuid juba teisipäeval pidi ta oma plaani muutma. See on ka tema esimene õppetund – pole vaja liialt planeerida. Spontaanne kindlameelsus teeb tegelikult mediteerimise ka psühholoogiliselt kergemaks, sest sobivas tujus tegutsemine on oluliselt mõnusam kui tuimalt graafikusse lülitatud kohustus. Teisipäevane esimene meditatsioon toimuski planeerimata, juuksuritoolis.

“Õnneks on mind õnnistatud oskusega iluteenuste ajal omas mullis olla ning otsus sealsamas spontaanselt mediteerida tundus loogiline. Kuigi suletud silmadega mediteerimine on tunduvalt lihtsam, siis piisava keskendumise korral on see võimalik ka silmad lahti. Ma ei saa öelda, et juuksuritooli-meditatsioon minu silmis kvaliteetse meditatsiooni alla kuulus, sest tähelepanu kippus kergelt mujale minema. Meditatsioonimuusika asemel oli raadio ja kui föön tööle pandi, oli sisemine zen käigupealt kadunud. Samuti ajas muigama see, kuidas juuksur reageeris, kui ma end ette valmistades sügavat hingamist tegema hakkasin, kuid kokkuvõttes oli see huvitav kogemus ning andis lootust, et aja möödudes suudan sellises olukorras paremini enda peremeheks jääda. Õhtul mediteerisin pikemalt, sest nagu öeldud, tahan seda kõike teha korralikult,” muljetab ta.

Kuna laupäeval ärgates teadis Hedi, et ees ootab teguderohke päev, siis alustas ta mediteerimisega voodis. “Ütlen ausalt, voodis mediteerimist mina ei soovita. Õnneks olen ma hommikuinimene ja selleks hetkeks oli uni läinud, kuid hommikul unisena mediteerides võib väga lihtsalt uuesti magama jääda. Samamoodi ka õhtul,” tõdeb ta.

Kokkuvõttes jäi esimesest nädalast Hedi hinge kriipima tunne, et ta pole andnud endale piisavalt aega ning proovib edaspidi rohkem ja kindlameelsemalt pühenduda. “Tunnistan, et ajaplaneerimise raskus oli miski, mida ma oodata ei osanud. Kuigi liigne planeerimine pole hea, siis mingi plaan ikkagi peab olema ja nii on uue nädala eesmärgiks mediteerimise tõelise olemuseni jõudmine ning pärast seda toon teieni täpsema kirjelduse sellest, kuidas see kõik tegevusena päriselt välja näeb. Stay tuned!” ütleb Hedi.