Avaleht Intervjuu Joogaõpetaja Katri Ristal: igasugune praktika, mis võimaldab naisel saada kontakti oma keha ja alateadvusega, on talle hea
Joogaõpetaja Katri Ristal:  igasugune praktika, mis võimaldab naisel saada kontakti oma keha ja alateadvusega, on talle hea
Intervjuu
Jooga
0

Joogaõpetaja Katri Ristal: igasugune praktika, mis võimaldab naisel saada kontakti oma keha ja alateadvusega, on talle hea

0
Katri Ristal

Taas pole enam kaugel see aeg, mil Haapsalu Piiskopilinnuses saab alguse järjekordne kauaoodatud suvine Joogafestival. Üks sellel esinejatest on e-kursuse „Minu teine süda“ autor, joogaõpetaja ja nõustaja Katri Ristal, kes tutvustab naistele mõeldud harjutusteseeria Aviva Dance, mida nimetatakse ka hormoonvõimlemiseks.

Aviva Dance on tervendavate harjutuste seeria, mille eesmärgiks on suurendada verevarustust ja energiat alakõhus, tuua juurde hapnikku ja toitaineid, stimuleerida hormoonide tootmist. Alakõhus paiknevate lihaste ja organite stimulatsioon, nende tahtlik pingutamine ja lõdvestamine ning õige hingamine võivad leevendada ja ravida mitmeid günekoloogilisi probleeme, tasakaalustada hormoone, suurendada viljastumispotentsiaali ja keha tundlikkust.

Kuidas jõudsite joogani ning kuidas on jooga teie elu tänaseks muutnud?

Jooga tuli minu ellu umbes 16 aastat tagasi, kui mu vanema poja Kanadast pärit geograafiaõpetaja hakkas pärast koolitunde huvilistele joogatunde andma. Mäletan, kuidas ma pärast esimest tundi – oli varakevad ja päike säras – astusin tänavale ja tundsin ennast nii kergelt ja (elu)rõõmsalt, et see tundus lausa imelik. Aastate jooksul on see kergus ja rõõm aina suurenenud ning toonud minu ellu väga palju uusi kogemusi, inimesi, seiklusi ja puhast rõõmu.

Milline näeb välja just naistele mõeldud jooga tund?

Tänapäeval on joogas väga palju erinevaid stiile ja neist vaid vähesed on suunatud üksnes naistele.
Ajalooliselt on joogatraditsioonis teadmiste edasikandjateks ja õpetajateks olnud mehed. Tugevate vaimsete juhtide ümber kogunesid õpilased, nii mehed kui naised. Täna näeme, et joogatundides osalevad peamiselt naised ning ka õpetajateks on enamasti naised. Miks olukord just nii on kujunenud, on väärt pikemat arutelu.

Jooga annab tasakaalu mees- ja naisenergia vahel. Tänapäeval, mil naised elavad meheliku rütmiga maailmas, leiavad nad joogast lõõgastust ja võimalust oma sisemise naisega tasakaal saavutada. Enamasti pakuvad seda pehmemad joogastiilid.

Samas võib öelda, et igasugune praktika, mis võimaldab naisel saada kontakti oma keha ja alateadvusega, mis toetab tema elujõudu, heaolu, loomingulisust, seksuaalsust, tõelist omas mahlas ja väes voolamist, on naisele hea. See muidugi eeldab julgust ennast kuulata ja kuuldut aktsepteerida.

Miks võiksid või peaksid naised osa võtma naistele mõeldud hormoonvõimlemisest?

Ei ole just tavaline rääkida sellest, et naise kehas peitub kaks südant. Naise teine süda asub alakõhus ning selle toimimine määrab suuresti ära nii elujõu kui emotsionaalse, vaimse ja füüsilise tervise.

Hormoonvõimlemise tundides keskendutakse alakõhu, vaagnapõhja- ja korsetilihaste treenimisele ning hingamis- ja lõõgastustehnikatele. Läbi nende praktikate saab naine kontakti oma kehaga ning saab tasakaalustada nii oma füüsilist keha kui mõtte- ja tundemaailma.

Paljude naiste sooviks on olla tundlik ka füüsiliselt, mitte ainult emotsionaalselt ning ka selle jaoks on harjutused olemas.

Naiselikkus – millest see algab ja millest koosneb?

Naiselikkus algab iseenda armastamisest ja koosneb – kui nii võib öelda – samuti iseenda armastamisest ja lihtsalt olemise julgusest. Julgusest olla see, kes sa oled. Julgusest tunda seda, mida sa tunned. Julgusest ennast tõeliselt armastada ja endale ilma alateadvuses näägutava minapildita naeratada.

Kas antud praktika on mõeldud kõigile naistele või on see kellelegi ka vastunäidustatud?

Hormoonvõimlemises tehtavad harjutused ja praktikad toetavad naiseks olemist sügaval tasandil. Naisele on oluline igas vanuses hoida oma alakõht aktiivne ning stimuleerida hormoonide tootmist. Suguhormoonid – progestroon, östrogeenid jmt – määravad ära naise elujõu ning nendevahelise tasakaalu puudumine avaldub sageli erinevate tervisehäiretena, olgu selleks siis probleemid tsükliga, viljastumisega, kasvajatega, üleminekuperioodiga või mõne muu tervisemurega. Minu antavad trennid ei ole sobilikud rasedatele ega äsjasünnitanutele, kuid vajadusel saan ka neile sobilikke harjutusi soovitada.

Mees- ning naisenergia erinevusest – kuidas leida suhtes harmoonia?

Teadupärast on väline ju sisemise peegeldus. Harmoonia saab alguse sellest, kui naine on omas elemendis. Kui ta julgeb olla naine ja ennast armastab. Me ei saa eeldada, et kõik sobivad kõikidega ja on hetki, mil elu teeb suhetes omad korrektuurid, kuid oluline on end leida ja armastada sellena kes sa oled. Mitte minna hommikul peegli ette ja hammaste kriginal öelda: „Jajah, ma armastan sind“ ja samal ajal kuklas mõelda igasuguseid halbasid asju enda kohta. Tuleb õppida ennast aktsepteerima ja armastama ilma igasuguse erandita. Siis saab seda harmooniat ka väljapoole peegeldada.

Milliseid nõuandeid jagada naistele näiteks igahommikuseks rituaaliks, et naine tunneks ennast tõelise naisena?

Pühenda esimese asjana hommikul kasvõi kaks minutit ainult endale. Ära torma tervet maailma teenindama ning kõikide ootusi ja palveid täitma. Hinga paar korda alakõhtu ja tunneta oma keha. Valmistu olema naine. Mitte keegi ei saa sind kohelda naisena, kui sa ise end sellena ei tunne.

Mida soovitaksite inimestele, kuidas tänapäeva „virr-varris“ tasakaalukust ning rahu säilitada?

Mulle on kunagi antud väga hea nõuanne ja jagan seda heal meelel ka kõikide teiste naisega. Nii, nagu sa planeerid aega oma töisteks tegevusteks ja sõpradega kohtumiseks, niisamuti peaksid sa planeerima aega iseendale. Miks küll arvatakse, et koosolek, hambaarst või mingi muu kohtumine on olulisem kui aeg selle kõige olulisema inimesega – sinu endaga. Kõik ju teavad lugu tühjast ja täis tassist. Kuid kui palju me tegelikult oma tassi täitmiseks aega võtame?

mm

Kommentaarid